Problemy związane z tunelami

06:00 Posted by P.

Przyszła pora aby opowiedzieć o tym co może się wam przydarzyć jeśli nie będziecie dbać o swoje tunele. Od razu lojalnie uprzedzam, że niektóre zdjęcia mogą was obrzydzić, cóż - niestety nie da się powikłań pokazywać inaczej. Więc tych czytelników o słabszych żołądkach / większej wrażliwości na piękno z góry przepraszam :-)


Słoneczko
Po wyjęciu tuneli krawędzie kanału powinny być gładkie. Jeśli rozpychaliście zbyt szybko, nie dbaliście o kanały, nie nawilżaliście ich i nie masowaliście to mogą pojawić się na nich poprzeczne blizny co wyglądać będzie właśnie jak słoneczko -niestety nie ma sposobu aby się tego pozbyć. A po całkowitym wyciągnięciu tuneli może pozostać wam bardzo nieestetyczna blizna.

źródło: forum.bodymodifications.pl; autor: impaler

Blow-out
Blow-out to po prostu wypchnięcie kawałka kanału przekłucia na zewnątrz. Dzieje się tak wtedy gdy rozpychacie uszy zbyt szybko i skóra nie wytrzymuje naprężeń. Aby pozbyć się blowoutów należy zmniejszyć rozmiar noszonej biżuterii o przynajmniej 2 rozmiary i dać skórze czas na zregenerowanie się, w przeciwnym wypadku może się okazać niezbędna interwencja chirurga i chirurgiczne usunięcie blowów.

Rozerwanie kanału 
Najczęściej zdarza się to przy rozciąganiu uszu na silikonowej biżuterii. Jak wiecie silikon jest plastyczny i giętki więc można go zmniejszyć przed wsadzeniem do kanału a potem zwolnić uścisk i tunel wróci do pierwotnych rozmiarów. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że skóra jeśli jest regularnie rozciągana traci na sprężystości, jest cienka i delikatna - pod wypływem nagłego rozprężenia silikonu skóra może się rozerwać. Prowadzi to do zrostów które mogą utrudniać zarówno dalsze rozciąganie jak i zmniejszanie rozmiarów kanałów.

Nekroza
Nekroza - czyli martwica - może powstać na skutek zbyt długotrwałego i zbyt silnego ucisku na kanał przekłucia. Te czynniki mogą doprowadzić do drastycznego zmniejszenia krążenia co doprowadzi do martwicy. Dlatego tak ważne jest wyciąganie tuneli przynajmniej raz - dwa razy dziennie oraz masowanie kanałów przekłucia aby przywrócić w nich krążenie i odżywić tkanki :)



Odmrożenie
Po pierwsze - co to jest odmrożenie? Odmrożenie to uszkodzenie tkanek pod wpływem niskiej temperatury. Jeśli nosicie tunele to pamiętajcie aby bezwzględnie chować uszy pod czapką ( jeśli będzie wam niewygodnie to wyciągajcie dodatkowo tunele ) a inne części ciała pod ubraniem. Ważne też jest, aby przed wyjściem smarować uszy olejkiem jojoba a po powrocie do ciepłych pomieszczeń masować uszy - poprawi to krążenie.

Jeśli chodzi o samą biżuterię to z doświadczenia jestem w stanie powiedzieć, że stal/tytan nie nadają się na zimę wcale! Najwygodniej i najprzyjemniej nosi się tunele z silikonu, potem ląduje akryl i drewno. Nie sprawdzałem szkła ani kości bawoła, ale nie sądzę, żeby wypadły wyżej w rankingu.

Skrajne przypadki odmrożenia - te III i IV stopnia prowadzą do martwicy.

Odparzenie 
To problem raczej sezonowy - podobnie zresztą jak odmrożenie. Odparzenie to podrażnienie skóry objawiające się zaczerwienieniem, pieczeniem, kłuciem i szczypaniem. Jeśli macie zbyt ciasne tunele (na długość) i ich ścianki ściśle przylegają do skóry to pot i inne wydzieliny które się zbierają przy wylocie kanału mogą spowodować odparzenie. Aby tego uniknąć należy przy wysokich temperaturach w miarę możliwości wyciągać na chwilę tunele - przemyć, oczyścić i dokładnie osuszyć uszy a następnie posmarować je np. olejkiem jojoba/masłem shea i dopiero założyć tunele.

196 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jeśli utworzyło się słoneczko, to czy jest sens rozpychania uszu do większych rozmiarów?

naim pisze...

To zależy - generalnie słoneczko Ci zostanie, ale nie powinno bardzo utrudniać rozciągania. Musisz jedynie bardzo uważać na uszy no i brać pod uwagę, że jeśli kiedykolwiek będziesz chciał/chciała zrezygnować z tuneli to będzie to nieestetycznie wyglądało.

Anonimowy pisze...

Okej, rozumiem.
Dziękuję za szybką odpowiedź :)

Maciej pisze...

nekroza smaczna :)

naim pisze...

Tez tak mysle ;)

Anonimowy pisze...

czy jest coś jeszcze o czym powinnam szczególnie pamiętać ? Zaczęłam rozpychać drugą dziurkę na drugi tunel - 10 mm. martwię się :)

naim pisze...

Żeby robić to z głową i się nie śpieszyć:)

Anonimowy pisze...

męczące jest wyciąganie i wkładanie tytanowych tuneli, a bardziej zakręcanie...

naim pisze...

To może warto pomyśleć o tunelach z oringami - są podobnie dobre.

Anonimowy pisze...

zaczęłam robić tunel tydzień temu i mam już 5 mm. Goi się bardzo ładnie, nie boli, wyciągam tunel kilka razy dziennie i masuję i przemywam wodą utlenioną. Czy mimo to powinnam robić to wolniej? Ogólnie chcę dojść do 8-9 mm.
Z góry dzięki za odpowiedź : )

naim pisze...

Powinno się rozciągać 1-2 mm na miesiąc.

Anonimowy pisze...

jeśli będę wyjmowała 1 raz dziennie lub 2, przemywała i masowała raz dziennie i nie będę rozpychać na siłę tylko powoli to nie mam się o co martwić?

naim pisze...

Jeśli będziesz odpowiednio pielęgnować uszy to będzie dobrze.
Idzie mróz - czapka/nauszniki to podstawa.

Anonimowy pisze...

1.aktualnie mam tunele 8mm i chcę dojść do 10mm, jednak zrobiło się słoneczko. myślisz, że jak rozciągnę do 10mm, a później będę chciała zlikwidować, może być duży problem ze ściągnięciem się skóry?
2. co myślisz o tunelach w kształcie 'klepsydry'? moim zdaniem ujście tunelu rozpycha dziurkę (bynajmniej ja tego doświadczyłam).

naim pisze...

Cześć,

słoneczka zlikwidować się raczej nie da bo to są blizny powstałe w wyniku zbyt szybkiego rozciągania - cięzko powiedzieć tak na prawdę.

ad 2. nic nie myślę ;) tzn. nie znam tych tuneli i plugów i nigdy ich nie nosiłem. Moge tylko gdybać - nie podoba mi się taki punktowy ucisk skóry ale tak jak mówię - nie testowałem ich.

Anonimowy pisze...

boję się że zrobi mi się słoneczko ..
bardzo szybko rozciągnęłam do 4 mm
i w środku tunelu skóra jest pofałdowana ..
czy mam powody do obaw .?
(na wierzchu skóra jest gładka,bez żadnej skazy )

naim pisze...

jesli wyglada podobnie do pierwszego zdjecia to jest to sloneczko.

Anonimowy pisze...

Witam.
Czy jest możliwość chirurgicznego usunięcia zbliznowaceń po zwężeniu się tunelu w którym zrobiło się "słoneczko"?

naim pisze...

Nie do konca rozumiem?
chcesz usunac chirugicznie sloneczko?

czy zlikwidowac chirurgicznie tunel?

Anonimowy pisze...

"Słoneczko".
Czy da się je usunąć chirurgicznie z tunelu? Oraz czy da się usunąć chirurgicznie tą bliznę która powstaje po zwężeniu się tunelu w którym wcześniej było "słoneczko"?
A, i czy ta blizna która powstaje po zwężeniu to jest zwyczajna blizna? czy coś jakby hm... rozstęp? Bo jeśli to zwyczajna blizna to zapewne jakieś preparaty też pomogą. Wydaje mi się, że to nie może być wyrok na zawsze. Ale to chyba tez indywidualna kwestia każdego organizmu.

naim pisze...

nie da sie.

preparaty na blizny nie usuwaja ich tylko powoduja ze blizny staja sie niewidoczne.


blizna to blizna - nie znika, nie zostaje samoistnie zastapiona przez zdrowa tkanke

naim pisze...

Sloneczko mozesz usunac chirurgicznie, ale blizny same nie znikaja - to tak podsumowując

Anonimowy pisze...

a ja mam pytanie co do blow-out-ów, napisane jest, żeby zmienic biżuterię na o dwa rozmiary mniejszą. dwa rozmiary równa się dwa milimetry? czy może dwa milimietry to jeden rozmiar? a może jest jakaś inna skala wyrażając owy 'rozmiar'? : )

naim pisze...

To zalezy od tego jak idzie rozmiarowka, przy malych rozmiarach idzie co mm, przy wiekszych czasami o 2 a czasami juz o 5 :)

Anonimowy pisze...

aktualnie mam 10 milimetrów, więc ile mm powinnam włożyć, żeby skóra się zregenerowała?

Anonimowy pisze...

Fakt - pośpieszyłem się trochę, za szybko włożyłem 12'tki - były silikonowe, problemu nie było. Na drugi dzień, po nocy - ból nie do zniesienia. Włożyć łatwo, wyjąć nie mogłem prawie.
I choć obyło się bez krwi i ropy, po wyjęciu - płatek spuchł. Wróciłem do 6'tek (profilaktycznie, wcześniej 10'tki owinięte kilka razy taśmą) - ledwo co założyłem. Podrażnienie kanału?
Na tunelu coś innego się pojawia niż nasz serek.

naim pisze...

Podraznienie kanału to glowny problem, ogolne zmeczenie tkanki rozciaganiem itp.

Anonimowy pisze...

w 2 tygodnie rozciagnelam uszy do 2mm. cezko cokolwiek jeszcze zobaczyć
przy takiej wielkości ale mimo, ze na początku dziurka była idealnie okragla, teraz jest trochę pofaldowana w środku. nie wiem co mam robbic, czy rozciagajac dalej sloneczko będzie się powiekszac? czy wystarczy odczekac
dlugo i odpowiednio pielęgnować żeby dalsze
rozciaganie poszło bez problemu?

Anonimowy pisze...

Czy słoneczko da się wykryć już od pierwszego rozciągania? Bo obecnie nie jestem pewna, czy to po prostu nie wygojone ucho czy już takie coś mi się robi.

naim pisze...

jesli ucho od srodka jest pofałdowane na ksztalt sloneczka to znaczy ze jest sloneczko :)

troche takie pokretne tlumaczenie - bo to zalezy od wielu czynnikow.

ew. pokaz fote to Ci powiem :)

Anonimowy pisze...

wydaje mi sie ze kazdy powienien sam zobaczycjak jego cialo reaguje na rozpychanie.
Ja przez dwa miesiace zrobiłam 12 mm
sa wygojonie super, czyszcze je nie mam zadnego "słoneczka" jest swietnie.
wiem ze teraz powiecie ze zaraz zrobi mi sie martwica czy coś ale tak sie składa ze mam juz moje tunele pól roku i wszystko z nimi w porzadku

takze moja rada: zobaczcie jak wasz organizm reaguje i pamietajcie nic na siłe ; )

Anonimowy pisze...

czytałam na forach wypowiedzi osób, które pisały że "słoneczko" powstałe podczas noszenia rozpychaczy wyprostowało im się później przy noszeniu biżuterii.
Mam jeszcze pytanie: czy blow out to także niewidoczne grudki wewnątrz opuszka ucha? Spotkałam się z taką definicją.
Miałam taką grudkę i właściwie już jej nie ma, udało mi się, ale tak na przyszłość: co z tym robić? czy to może zostać na zawsze?

Anonimowy pisze...

ja mam tunel od miesiąca i mam 10 mm, nie mam słoneczka ani niczego innego, nawet dziurki nie miałem i koleśw salonie zrobił mi 5, po 3 tygodniach wsadziłem 8, a półtora tygodnia po 8 wsadziłem 10, jeśli miało by być słoneczko to już by było czy mam na to uważac ?

naim pisze...

sloneczko sie nie wyprostuje - moze sie naciagnac - bo to sa poprzeczne blizny, a blizny same z siebie nie znikaja, jak wyjmiesz tunele to kanal wroci do sloneczkowatej postaci

--

niewidoczne grudki wewnatrz ucha? pierwsze slysze - pokaz mi gdzie znalazlas taka definicje.

--

Co do ostatniego komentarza - no to gratuluje glupoty. ide o zaklad ze tak rozrywane ucho Ci nie wroci do pierwotnej postaci.

Anonimowy pisze...

ja dopiero zaczynam, wsadziłam kolczyk do języka (ze względu na sztangę) i podklejam taśmą. chciałabym się dowiedzieć jak stosuje się ropychacze w kształcie spirali i od kiedy można je włożyć? do tego bardzo przydałaby mi się rada czym przemywać ucho i takie właśnie porady w tym stylu, ale bardzo szczegółowe najlepiej.
+ chciałabym adresy kilku sklepów w warszawie, gdzie można kupić rozpychacze osobiście.

z góry dziękuję za odpowiedź. :)

Anonimowy pisze...

A które z punktów dotyczą RACZEJ mniejszych tuneli (6-3mm)? Na przykład odmrożenia, słoneczko, martwica?

Anonimowy pisze...

rozpychałam bardzo bardzo wolno a i tak pojawiło się słoneczko co robić ?

naim pisze...

No teraz to już nić nie zrobisz, jeśli pojawiło się słoneczko, to znaczy, że jednak rozpychałaś za szybko.

---

Nie rozróżniałbym tego co się może zrobić z małymi a co z dużymi, kwestia organizmu. Pielęgnacji itd.

Anonimowy pisze...

a czy słoneczko się zmniejsza? tzn. wiem, że blizny nie znikną, ale chodzi mi o to, czy dziurka się pomniejszy, czy przez słoneczko nie wróci już do mniejszych rozmiarów?

Anonimowy pisze...

siema mam pytanie bardzo chce tunele i koles w studiu tatuazy zaoferowal mi rozciaganie od 1mm do 8 odrazu czy sa jakies kaplikacje po takim rozciaganiu bo on mowi ze nie...

Anonimowy pisze...

Mam pytanie, pomimo nawilżania ucho robi mi się bardzo suche, czy to może prowadzić do drobnych pęknięć? I do tego dolna cześć ucha jest trochę czerwona i napuchnięta, trochę pobolewa, choć wcześniej nie było żadnych komplikacji.

Anonimowy pisze...

Czy jest jakiś sposób na pęknięcia w uchu? I czy jest jakiś sposób na szybsze gojenie się uszu i ran?

Anonimowy pisze...

jak jest mały Blow-out czy jest szansa że z czasem on się zagoi ?

naim pisze...

Jesli przeczytalbys dokladnie to co napisałem o blowach, to wiedzialbys, ze napisalem tam, ze zmniejszenie rozmiaru tuneli o 2 moze pomoc blowom sie wchlonac

Hamster pisze...

Hej:)
Czy jeśli rozpycham tunel o 1 mm tgodniowo i dbam o jego czystość i higienę to jest niebezpieczeństwo iż nabawię się jakiś problemów?

Pozdrawiam

naim pisze...

Czesc Chomiku :)
1mm na tydzien to trochę za dużo. Optymalnie, szczególnie na zimę jest robić maksymalnie 1-2mm na miesiąc. Jeśli ucho będzie zbyt szybko rozciągane może dość do powstania blowoutów, słoneczka, problemów z ukrwieniem płatka ucha (bo napięta tkanka ma gorszy przepływ krwi), może też spowodować w najgorszym przypadku to, że ucho nie zejdzie Ci się do pierwotnego rozmiaru, i trzeba będzie je zszywać.

Anonimowy pisze...

Witam. Mam zamiar zrobić sobie kolczyki kanałowe i rozciągać uszy tylko nie wiem kurczę czy powinienem od razu je rozciagać po przebiciu ? Czy poczekać aż się tunel zagoi z kolczykiem ze zwykłym cieniutkim prętem. A jak już mam od razy go rozciągać to czy zdołam bez obaw o powikłania rozciągnąć uszy do 5mm w 3 miesiące ?? Chce tunele o szerokości 0,5 cm bo mam malutkie poduszki uszne i ogólnie uszy ;p Także chce by to w miarę dobrze wyglądało. Z góry dziękuję :)

Tomasz.

naim pisze...

Czołem, pisałem już zapewne tutaj o tym, ale po wygojeniu dopiero mozesz zaczac rozciagac uszy - 2mce + ok 2 tygodnie dla pewności. A to jak szybko bedzie sie rozciagalo zalezy jedynie od Twojego organizmu, maksymalnie 1-2mm na miesiac

Anonimowy pisze...

Dziękuję serdecznie za informacje i cenną pomoc :)

Anonimowy pisze...

Hej , powiedzmy ze rozciągnę uszy do 3mm , czy jeśli wyjmę z nich plugi na noc lub na cały dzień to możliwe że bardzo mi się skurczą , że rano nie będę mogła ich włożyć? Ile razy w tygodniu nosić rozpychacze , i czy także po wyjęciu ich np na 2-3 dni skurczą mi się dziurki?

Mam jeszcze jedno pytanie.Z jakiego materiału najlepiej wybrać plugi ? Boję się że mogę być uczulona na stal chirurgiczną.

naim pisze...

tak, przy takim malym rozmiarze skurcza sie raczej do jakiegos malenstwa - 1 moze 1,6

rozpychacze nosi sie az do osiagniecia wymarzonego rozmiaru

na zime najlepiej nosic tunele z tworzywa sztucznego, silikonu, akrylu lub innych. stal bedzie kiepska bo bedzie odparzac kanal przeklucia

Anonimowy pisze...

trzy dni temu zaczełam rozpychać dziurke. nie wiedziałamze trzeba to robic powoli rozciagałam az do bólu. w 2 dni doszłam do 3mm. wyciągnełam rozpychacz na ok 10min i całe ucho mi spuchło, rrobiło sie 2,5 razy wieksze. od wczoraj postanowiłamgo nie wkładać ale chwile temu włożyłam i bez problemu wsadziłam 7mm. wiem ze gdybym miała wiekszy rozpychacz bez problemu wsadziłabym wiecej. strasznie sie teraz boje. nie wiem co to jest ani co mam robić. wpychać dalej czy zostawić?

Anonimowy pisze...

wpychaj!



:facepalm:

Pytanie do autora bloga mam. Polecasz smarowanie olejkiem jojoba, albo masłem shea. Czy można zastąpić to np. wazeliną? Albo czymś innym nawilżającym (bo wazelina to raczej natłuszczacz).Hmm

Anonimowy pisze...

Hej , Od tygodnia nosze rozpychacze 1,2mm parę dni temu owinęłam je taśmą teflonowa do 1,6mm. Dziurka w jednym uchu wygląda dobrze , nie boli i wgl wszystko gra a w drugim zrobiła się lekko czerwona i powstała taka jakby gulka z czym może być to związane?

naim pisze...

z tym, ze mimo tego ze masz 2 ucha to nie reaguja one tak samo, nie goja sie tak samo i w dokladnie takim samym czasie :) zawczaj tak jest ze jedno ucho rozciaga sie dobrze, a drugie tak sobie.

naim pisze...

maslo shea, olejek jojoba, ew. masc z witaminami AE, to sa najlepsze srodki

Anonimowy pisze...

siemka.Zastanawiam się właśnie nad zrobieniem sobie tuneli. Chciałbym w sumie rozciągnąć jak na razie tak do 6 mm, ponieważ rodzice też trochę naciskają. Czy jeśli pozostanę przy tych 6mm,gdy już rozciągnę, po wyciągnięciu normalnie zagoi mi się dziurka i nie będzie żadnych śladów?
Dzięki z góry za odp i mam nadzieję,że nie napisałem zbyt skomplikowanie :D .

Anonimowy pisze...

A jeśli pozostawały by ślady, to do jakiej wielkości najlepiej rozepchać, by po wyciągnięciu nic nie było widać ?? :D

Anonimowy pisze...

Czy jesli mam sloneczko i nie chce juz miec tunela ktory obecnie ma 14mm, to po wyjeciu ucho wroci do normalnosci ? Jesli nie to jak moge to usunac ?

Anonimowy pisze...

Przeczytaj co jest napisane w arcie powyżej... albo przeczytaj komentarz - pytanie przewala się x razy

Anonimowy pisze...

Witam,
Czy jest taka mozliwosc, ze sloneczko w jakis sposob sie zredukuje przy dalszym rozciaganiu? Obecnie mam 14mm, planuje rozciagnac do 18mm, moze w pozniejszym czasie jeszcze bardziej. Wiem, ze po wyjeciu i skurczeniu sie sloneczko bedzie widoczne, ale czy po rozciagniecie bedzie to jakos mniej widoczne?

naim pisze...

nie, nie ma takiej mozliwosci

Anonimowy pisze...

tylko zauwazylam pewna zaleznosc. Przy mniejszym rozmiarze te sloneczko bylo dosyc widoczne, teraz, przy 14mm znacznie mniej. Po wyjeciu powiedzmy na noc oczywiscie znow widac, ale noszac ciagle krawedzie kanalu sa prawie ze gladkie. Zatem moze jednak przy wiekszym rozmiarze jeszcze bardziej bedzie sie ono redukowac.

naim pisze...

nie :) blizna sie rozciaga, ale nie zniknie. To wynika z jej budowy, i rodzaju komórek które ją budują. Możesz ją rozciągać, ale po wyjęciu, kiedy płatek zacznie się kurczyć słoneczko będzie większe niż było na początku.

Anonimowy pisze...

W sumie logiczne. Dziekuje! :)

szej pisze...

Witam, niedawno zdałem sobie sprawe, że latam z blowout juz dobre kilka miesięcy, zapomniałem po prostu, że to jest to. Traktowałem to jako efekt jednorazowego zbyt mocnego rozepchania i tak mi nie dokuczało, czy jest jeszcze możliwość żeby to sie zmniejszyło? mam 20 mm tunel

naim pisze...

Mozesz probowac zmniejszyc rozmiar tuneli i masowac to, ale szanse sa male zeby blowy sie schowaly przy takim rozmiarze.

Chociaz to zawsze zalezy od Twojego organizmu.

Anonimowy pisze...

czyli nawet jak mam 6mm, to muszę co dzień ten tunel wyciągać i masować ucho? strasznie to męczące...

naim pisze...

jesli dbasz to potem procentuje przy wiekszych rozmiarach:)

Anonimowy pisze...

ale wiesz, mam 6mm i nie chcę mieć już większych :) Nie wystarczy to, że co wieczór przemywam tunel i ucho?

naim pisze...

pomasuj je ze 2 razy w tygodniu

Anonimowy pisze...

Dzięki Ci wielkie c:

Anonimowy pisze...

siemka, mam teraz tunele w jednym uchu 10mm, w drugim 5.
w tym pierwszym wkladalam nowy taper, zawsze o 1mm wiekszy co mniej wiecej 3 tygodnie i kazdy nowy wchodzil jak w maslo do konca.
za to z tym drugim uchem robie tak samo, to jest tak ze 3 tygodnie, ale jak wkladam taper o 1mm wiekszy to na poczatku wchodzi tylko do polowy i musze go przez kilka dni powoli dopychac zeby dojsc do konca i to strasznie boli.
skad taka roznica?

naim pisze...

Zazwyczaj tak jest, ze jedno ucho jest "lepsze" a drugie gorsze. Nie wiem z czego wynika ta roznica, natomiast wiem, że tak jest :)

Anonimowy pisze...

ale szybka odpowiedz, dzieki :D
to dobrze bo sie zastanawialam co jest nie tak.

naim pisze...

Nie ma za co, study day to i komputer wlaczony.
Po prostu bardziej uwazaj na drugie ucho i tyle:)

Hanka pisze...

mam w planach kupić sobie rozpychacz, 2 milimetry, gdyż młoda jestem i większego nie chce robić, bo pewnie szybko mi się znudzi. ile coś takiego trwa? czym się to przemywa? jestem całkiem zielona w tych sprawach, z góry dzięki za info i sorry jeżeli ten temat był już poruszany :)

Hanka pisze...

i czy zamiast olejku z jojoba można użyć wazeliny (do nawilżania itp)?

Anonimowy pisze...

hej.
robię dopiero pierwszy tunel(chcę osiągnąć rozmiar 8mm) . Aktualnie jestem przy 7mm rozciągnęłam to w ciągu miesiąca. Czy jest szansa że gdybym chciała zrezygnować to ucho zrosłoby się choć trochę?
Agata.

naim pisze...

wszystko zalezy od Twojego organizmu, jednak przy takim tempie rozciagania nie wroze im zbyt dobrej przyszlosci...

Anonimowy pisze...

cześć niemam jeszcze tuneli ale chcespróbować jak tojest chce zrobic na poczatek 4 mm o czym mam pamietac ? plis odpisać ;(

Anonimowy pisze...

Cieść:)Rozciągam powoli moje tunele, ale z jednym mam problem, mianowicie skóra z zewnątrz zawija mi się przy wpychaniu rozpychacza i zostaje w środku. Dodam,że rozpycham na maść witaminową masuje je, przemywam. Kurcze nie wiem gdzie popełniłam błąd. Jest jeszcze malutki ma ok.6mm.
pozdrowionka!

Anonimowy pisze...

Ile może kosztować zszycie dziur po tunelach?
Rozumiem,ze NFZ raczej tego nie pokryje.
Wiem że piercerzy niektórzy się tym zajmują,no ale u mnie w pobliżu chyba żadnego z taką specjalizacją nie ma,więc pozostaje chirurg.
Proszę o odpowiedz jeśli wiecie...nikt nie mówi konkretnie :/

Anonimowy pisze...

witam mam problem z martwica w jednym uchu co prawda ucho nie jest przerwane ale jest bardzo cieniutkie wyjelam rozpychacze z obu uszu czy dziurki sie skurcza i bedzie dobrze i bedzie mozna miec tunele dalej tylko mniejsze czy jakas rekonstrukcja uch co robic?

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się, ze naderwałam płatek ucha(w jednym miejscu jest mniej skory, w drugim jest więcej) a posiadam 16 mm, jeśli zejdę do ok. 12 mm jest szansa, że ucho się zregeneruje, a potem znów będę mogła do 16?

Anonimowy pisze...

Hej, Mam pytanie kilka dni temu postanowilam zrobic sobie tunele w tym celu kupilam rozpychacze, moja przyjaciolka zaczela rozpychac od 3mm i mi poradzila to samo, niestety mam opuchniety opuszek ucha i troszke boli:( powiedz mi co mam zrobic zeby ucho sie szybko zagoilo? (mam luz poniewaz kiedys nosilam juz rozne sztangi)

Anonimowy pisze...

potrzebuje pomocy mam 4 mm i nie wiem czy mam 'sloneczko' czy nie.. to nie wyglada tak az zle ale chce sie upewnic . moge Ci przyslac zdjecie czy coos ?

naim pisze...

NFZ nie pokrywa tego typu zabiegów, udaj się do poradni chirurgii plastycznej na konsultację z lekarzem.


Najlepiej iść do lekarza, jeśli wydaje Ci się, że ucho jest bardzo cieniutkie
Wyjąć tunele najlepiej w ogóle na jakiś czas, dać uszom odpocząć, masować i dbać o nie, nawilżać itp.
Lepszej metody nie ma.


Szybko sie nie zagoi, daj uszom odpoczac, rozpychanie powinno trwac max 1-2 mm na miesiac.

Przy 4mm ciezko ocenic.. po prostu rozciagaj powoli..

Anonimowy pisze...

A co mam zrobić jeżeli rozpychacz sam wchodzi mi głębiej? Np. podczas snu? Staram się go zabezpieczać gumką ale to nic nie daje :(

Anonimowy pisze...

Słyszałam, że tunele śmierdzą..ale nie wiem czy to prawda. Zastanawiam się nad zrobieniem sobie tuneli..ale jest też problem namówienia rodziców ( a nie chcę robić tego w tajemnicy ).
I czy są jeszcze jakieś obiawy noszenia tuneli, prócz tego brzydkiego zapachu?
Z góry dziękuję za odpowiedź ;))

Anonimowy pisze...

Mam wielką prośbę: mam stalowy tunel 14mm z odkręcaną ścianką w lewym uchu. Niestety nie mogę go wyjąć. Próbowałam z całych sił jednak nie mogę go odkręcić. Ucho mnie już zaczyna boleć. Proszę o pomoc - co mam zrobić?

P.s
Proszę o normalne odpowiedzi, nie żarty.

naim pisze...

Jeśli czyscisz codziennie to nie będą smierdziec, wszystko zależy od materiału z którego tunele są zrobione.

Tunele spróbuj odkrecic w ciepłej kąpieli w wannie a jeśli to nie pomoże to spróbuj w rękawiczce gumowej

Anonimowy pisze...

Hejhej, mam tunele 10 mm. Rozciągam dosyć powoli, bo do mojego efektu doszłam przez niecały rok, lecz mimo wszystko są słoneczka,
jaka jest szansa, że dziurki zejdą się do pierwotnego rozmiaru przy całkowitym wyjęciu? Mimo, że narazie nie planuję, wolę wiedzieć:)

Anonimowy pisze...

mam akrylowy tunel 10 mm rozpychalam kilka dni temu i nie moge teraz odkrecic jednego z nich a powinnam go przemyc co robic?

Urban Terrorist pisze...

Usunięcie podpisu Michała xTVRx Bołtromiuka , oraz źródła, bodymodifcations.pl Jest kradzieża własności intelektualnej. wiesz?

naim pisze...

Niby które zdjęcie jest wg. Ciebie Michała?

slide pisze...

primo: od kiedy xtvrx na forum występował jako użytkownik 'impaler'? bo nie widzę przyczyny, aby zdjęcie nie jego autorstwa były podpisane jego imieniem i nazwiskiem.
secundo: skąd wiesz, na jakie są warunki współpracy między serwisem bm.pl a naimem? proponuję zająć się sobą i nie starać się być bardziej papieskim od papieża. ;)

kameliasz pisze...

Mam dość plastyczne ucho, mogę wyginać chrząstkę we wszystkie strony świata, więc uznałem, że mogę od razu wsadzić sobie 3 mm. Rozpychacz (wsadzony dosłownie parę dni temu) potraktowany wazeliną wszedł jak w masło.
Codziennie rano wyjmuję tunel, przemywam wodą, ucho czyszczę z krwi i ślinię (podobno to ślina działa najlepiej na gojenie się), masuję co jakiś czas, planuję rozpychacz potrzymać łącznie około miesiąca, potem wsadzę sobie pluga albo rozepcham do 4-5 mm, jeszcze nie wiem. Mogę coś jeszcze robić, by tunel wyszedł tak, jak powinien, bez słoneczek itede? Co do gojenia się dziury - słyszałem, że dobrze działa sól fizjologiczna, będzie lepsza od śliny? Czy podczas kąpieli unikać kontaktu dziury z szamponem etc.? Aha, i jak długo mniej więcej będzie trwał ten etap, przy którym po wyjęciu rozpychacza ucho krwawi? Nie, żeby mi to jakoś szczególnie przeszkadzało, ale wolałbym wiedzieć ;)

naim pisze...

jesli krwawi to znaczy ze za kazdym razem podrażniasz "dziure w uchu".

Anonimowy pisze...

Witam.
Mam pytanie. Czy jeśli mam włożone rozpychacze 3mm i je wyjmę, a skóra w środku jest lekko pofałdowana to dziurki mi się zrosną, zmniejszą ?
I czy mogłabym potem te same dziurki zacząć rozciągać od nowa, tym razem jeszcze wolniej ?
Z góry dziękuję.

naim pisze...

powinny sie zmniejszyc, mozesz je zaczac rozpychac ponownie, wolniej, jak najbardziej - tylko daj sobie miesiac lub dwa przerwy

Anonimowy pisze...

Okej, tak zrobię. Dzięki za szybką odpowiedź ;)

Anonimowy pisze...

Mam pytanie. Chce sb zrobić tunel. Jak zacząć go robi.?

Amai Neko ♥ pisze...

Witam, mam trochę głupie pytanie.
Dopiero zaczęłam swoją przygodę z piercingiem, więc :
Jak zacząć robić tunel ? ;)

naim pisze...

Jeśli masz przekłute uszy to kup rozpychacz zaczynający się rozmiarem od rozmiaru kolczyka, potem 1-2 mm na miesiąc możesz rozciągać. Rozpychacz powinien być posmarowany itp. Polecam artykuł: http://wikipedia.modyfikacje-ciala.pl/index.php?title=Rozci%C4%85ganie_uszu

Anonimowy pisze...

Chcę mieć tunel 2mm czy trzeba o to jakoś specjalnie dbać ?

Anonimowy pisze...

Również chciałabym mieć tunel 2 mm tak jak osoba nade mną.
Czy mogę dojść do tych 2 mm od razu? (w ciągu jednego dnia?
Czy gdy ten mini-tunelik mi się znudzi, dziurka pozostanie nieestetyczna?

naim pisze...

mozecie od razu zrobic sobie kolczyk o srednicy 2 mm i potem po wygojeniu - 2mce + 2 tyg wlozyc sobie tam taki mini tunelik:)

Anonimowy pisze...

Hej
Man tunela 6mm i zrobił mi się z tyłu blowout poradzisz coś na to?

meeery pisze...

Wyciagnij na miesiac ;) ucho musi sie zregenerować. Osobiscie mam 6mm, znasz moze jakies olejki/maści, ktore sa dobre na tunele ? Smaruje oliwką i przemywam wodą utlenioną, myslisz, ze to wystarcza? Przemywam je 2 razy dziennie ;) Z góry dziekuje!

naim pisze...

Przy blowoutach dobrze zmniejszyc o 2 rozmiary tunele, masowac ucho i liczyc ze sie wchlonie..

Woda utleniona nie potrzebna, mozesz uzywac preparatu do higieny intymnej i po kapieli maslo shea albo olejek jojoba.

Anonimowy pisze...

hej ! w uchu mam taper 8mm, zrobiony z modeliny. zamówiłam teraz tunele akrylowe, 8mm . co sądzisz o tym tworzywie?

Anonimowy pisze...

Pytanie- czy jeżeli zrobiło mi się małe słoneczko przy przy 3 mm, to rozciągając je dalej, bardzo powoli, ta blizna będzie dalej taka mała, czy zacznie się powiększać wraz z rozpychaniem?

Anonimowy pisze...

wczoraj rozpychałam ucho i doszłam do 4 mm. boli mnie bardzo i gdy wyciągam rozpychacz to leci mi lekko krew i ropa. co mam zrobić? wyciągnąć czy przecierpieć jeszcze jakiś czas? bardzo prosze o odp.

Anonimowy pisze...

21-ego czerwca włożyłam rozpychacz 1,2mm, 30-ego czerwca włożyłam 1,6 mm, po jakim czasie mogę włożyć 2mm? czy jak dotychczas rozpycham w prawidłowym tempie ?

Anonimowy pisze...

1. Jakimi ruchami masować płatki uszu i czy dwa razy dziennie wystarczy?
2. Czy normalne jest to że gdy wkładam większy rozpychacz to troszkę mnie to boli i szczypi?

naim pisze...

Sloneczko sie nie wchlania :) - to blizny a te z racji swojej budowy nie znikaja..

W wakacje dobrze nosic cos co nie odparza - drewno, rog bawola, silikon, bambus :) - tyle z moich obserwacji

To raczej nie ropa a limfa, jesli leci Ci krew to rozrywasz niezagojona tkankę..

1-2 mm na miesiac to standard - kazdy organizm jest inny - jesli nie boli to jest to pożądany objaw

Nie ma okreslonej techniki masazu platka ucha, kazdy ktory Ci pasuje jest dobry
Tak jest to normalne, rozciagasz tkanke i naczynia krwionosne, nerwy itp.


Uff... Sorry za opoznienia, ale mam pierdyliard spraw na glowie.. Musze zatrudnic kogos wreszcie do wspolpracy, bo niedlugo przestaniecie mnie lubic :)

Anonimowy pisze...

mam pytanie, do rozpychania używam maści Tribiotic, jest ona śliska i od razu z antybiotykiem, czy używam złej maści, jedna osoba powiedziała mi że "narażam swoje ciało na nieprzyjemności", jak myślisz dlaczego mi tak powiedziała ? coś z tą maścią nie tak jest, to jest antybiotyk który odkaża przy okazji więc według mnie jest dobry

Anonimowy pisze...

jakiego, kremu, maści, olejku używałeś podczas robienia tuneli? co polecisz?

naim pisze...

Ja uzywalem olejku jojoba i masla shea.
Tribiotic nie jest ci potrzebny - antybiotykow nie sosuje sie profilaktycznie.

Anonimowy pisze...

Heej, Mam pytanie. Czy jeśli zrobię sobie malutkie 4-5mm to czy później będą problemy z zarastaniem dziurek.? I czym rozpocząć rozciąganie.? Chcę zamówić rozpychacze, ale nie wiem czy nawet te małe wejdą. Z góry dziękuję o pomoc. ;) Paulina.

naim pisze...

Nie wiem jakie masz dziurki teraz :)

Piachuu pisze...

Cześć! Mam problem. Dzisiaj włożyłem pluga 12 mm. Ucho już było rozepchane, jednak po włożeniu pluga ucho zrobiło się momentalnie spuchnięte. To normalne?

Piachuu pisze...

I do tego jest całe sine.

naim pisze...

Zdecydowanie nie jest to normalne..

wyjmij i wloz mniejszy rozmiar.. i nie rozpychaj przez jakis czas bo rozerwiesz ucho..

Anonimowy pisze...

Ja mam rozychacze teraz 8 mm, 2 mm milam miesiac, 3 mm z 2 mm tygodnie, 4 mm miesiac i 6 mm z 2 tygodnie, zauwazylam ze zrobilo mi sie lekkie 'słoneczko' w srodku, kolezanka poradzila mi teraz poczekac z miesiac z ponownym rozpychanie 10 mm. Czy dobrze mi pordzila i czy ' słoneczko ' rosnie z coraz wiekszym rozpychaniem ?

Anonimowy pisze...

z 2 tygodnie *

Anonimowy pisze...

chcę sobie zrobić tunel 2mm albo 3mm jak będę chciała potem go zlikwidować ciężko będzie ?

naim pisze...

Słoneczko to blizna, wraz z rozciąganiem będzie się niestety rozciągać..

--

2 - 3 mm to tunelik, zejdzie się bez problemu, o ile nie robisz tego tunelu wycinając tkankę.

Anonimowy pisze...

Witam. Ucho mam rozepchnięte do jakichś 3 mm... Dziś, po wyjęciu spiralek zauważyłam, że dziurka na około jest zaczerwieniona. czym to jest spowodowane i w jaki sposób mogę się tego pozbyć? Dodam, że miałam założone gumeczki, żeby rozpychacz nie wypadł (nie wiem, jak na nie się mówi, czy w ogóle się jakoś mówi). Ogólnie rozpychacz jest z rogu bawoła, koloru białego i jak by to ująć... Trochę rozjaśniał? Zrobił się jakby przezroczysty.
Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na ucho teraz, bo dbam o nie normalnie. Przemywam 2/3 razy dziennie rumiankiem i octeniseptem.
Prosze o pomoc, bo jak zwykle panikuję.
/N.

Anonimowy pisze...

Cześć.:) Już od ponad miesiąca rozpycham uszy do 8 mm jednak z jednym mam problem. Mimo iż przemywam dwa razy dziennie dziurki jedno ucho mam spuchnięte. Już jak miałam 4mm to zaczęła lecieć ropa myślałam że rozerwałam czy coś więc wyjęłam przemywałam rumiankiem bądź septosanem i musiałam zaczynać rozpychanie od początku. Teraz dziurka ma ok 5 mm i opuchlizna i ropa wróciła. Nie wiem co robić bo ta opuchlizna nie jest naokoło dziurki tylko obok.
Proszę o pomoc.

Anonimowy pisze...

Cześć. Od dłuższego czasu (z 3-4 miesiące)mam tunel(16 mm). Jakiś większych problemów nie było. Nie wiem czy to jest wypchany kanał. Jest twarde w dotyku i pojawił się na tym strupek. Mając założony tunel widać tak jakby kulkę czy dodatkową skórę w tym miejscu. Co z tym zrobić?

naim pisze...

Cześć,

najlepiej iść do piercera którego masz gdzieś na miejscu, żeby to zobaczył i pomacał bo diagnozowanie takich problemów przez internet jest mocno średnie.

Anonimowy pisze...

Cześć! :) czy uzyskam jakąś odpowiedź dotyczącą mojego problemu, czy jest to jednak niemożliwe? Siedzę się z tymi zaczerwienionymi dziurkami już miesiąc.. Wygląda mi to po prostu na odparzenie (naczytalam się, ale nie jestem pewna).. Jest możliwość pozbycia się tego? :)/ N

naim pisze...

Cześć, moze sprobuj zmienic rozpychacze na inne albo wolniej rozciagaj? Ciezko mi powiedziec, nie widze tego ucha, najlepiej idz do jakiegos studia i popros zeby to zobaczyli i pomacali :)

Anonimowy pisze...

cześć, cześć. podejrzewam, że robi się mi słoneczko. mam małe spirale, 4 i 5 mm. zastanawiam się czy je wyciągnąć i to wygoić (o ile się da??) i ewentualnie wtedy zacząć od początku. wcześniej zrobiłam błąd, bo przed włożeniem spirali smarowałam je tribiotic'iem, a teraz zaczęłam używać octenisept z polecenia koleżanki. co radzisz? z góry dziękuje i pozdrawiam ;))

meester. pisze...

Cześć, od dzisiaj rana założyłam rozpychacze spirale. W ciągu dnia wyjełam 4 razy, za kazdym razem przemyłam i trochę pomasowałam, ale wcześniej pchałam na chama i mam już około 2 mm. Nie za szybko? Coś może mi się stac ? :o

meester. pisze...

A! rozpychacze mam na 3 mm

Anonimowy pisze...

Czesc, mam pewien problem otoz ostatnio rozepchalem sobie z moich 4mm na 8mm i jak wychodzilem z autobusu to ktos mi nie chcaco zachaczyl o rozpychacz i zrobila mi sie wzdrol taka linia, wyglada jakby bylo przeciete z przodu a z tylu to wyglada jak strup. Do tego jest to lekko spuchniete i podobne do blow-out ale jest to na obszarze tego jakby "rozciecia". Co mam zrobic aby wszystko wrocilo do normy ?

naim pisze...

Nie ruszaj tego przez jakis czas, niech zejdzie opuchlizna i udaj sie do piercera ktory to pomaca i obejrzy dokladnie wlasnymi oczami

Anonimowy pisze...

Jeśli będę chciała zrezygnować z tunelu 5mm to czy bedzie jakaś blizna po wyciągnięciu ?

naim pisze...

Wszystko zależy od Twojego organizmu, ale przy takim rozmiarze powinno się zejść

Anonimowy pisze...

mam mały problem z rozpychaniem uszu. Przez około 1,5 miesiąca nosiła rozpychacze 3 mm, wszytsko z nimi było ok, nic nie bolało, nic się nie działo, w sobotę (29.09) zaczęłam wkładać rozpychacze 4mm. Uszy mi troche spuchły i trochę bolą, ale ic nie krwawi itp. Czy jest jakaś metoda żeby pozbyć się bólu? Myślałam o maści "emla", jest ona znieczulająca, myślisz że można ją bezpiecznie stosować, aby złagodzić ból? poza tym jakoś nie umiem do końca wsadzić tej czwórki, jest już poniedziałek, a ona stoi ciągle w tym samym miejscu, nie chce pchać na siłę, bo nie chcę rozerwać uszu, da się jakoś, nie wiem, złagodzić? ten ból? zależy mi na tym, bo bardzo chcę mieć tunele, a to moja druga próba włożenia czwórek, wcześniej próbowałam, ale ból był za duży i wyciągnęłam je, zrobiłam przerwę (3 tyg.) i zaczęłam znowu teraz

Ola

naim pisze...

Na pewno nie polecam smarowania emlą rozciąganych uszu - ból jest fizjologicznym sygnałem, że coś jest nie tak.

Może zbyt szybko rozciągasz, albo nie dbasz o uszy, sprobuj je w cieplej kapieli masowac, i smarowac rozpychacze.

Anonimowy pisze...

rozumie

uszy przemywam po 2 razy dziennie, masuje je wtedy i podczas wkładania rozpychaczy smaruje i uszy i ozdoby, więc raczej w tym problem nie tkwi, ale dzięki za pomoc

werka pisze...

Hej pod koniec lipca zalozylam sobie od razu rozpychacze 4 mm i dzisiaj kupiłam tunel 4mm codziennie ba noc wyciagam rozpychacz czy jest możliwość że będę miała słoneczko?.... :P

Kerusek pisze...

Wiiitam! Prawdopodobnie już gdzieś był taki komentarz wyżej, ale mimo wszystko proszę o odpowiedź do "mojego przypadku". Bez problemów doszłam do kanału 5,5mm (troszkę nieregularne, rozpychacz "home made"). Ostatnio brnąc dalej w tunelowy świat, włożyłam spiralkę - 8mm, jednak nie "dociągnęłam" jej do najgrubszego miejsca. Postanowiłam że powoli, powolutku będę ją "dosuwać". Mimo wszystko uszko mi spuchło, ostatnio zauważyłam... ropę(?). Czyżbym rozerwała kanał przekłucia? Cóż powinnam uczynić? Od razu mówię - znów włożyłam mniejszy rozpychacz. Z góry dziękuję za odpowiedź. :)

Anonimowy pisze...

Ja mam 12mm, moja dziurka nie wygląda za dobrze. Nie jest okrągła ale też nie aż tak pofałdowana jak słoneczko. Jest po prostu nierówna, krzywa jakaś.

Anonimowy pisze...

heeej! zaczęłam rozciągać uszy drugi raz. wczoraj włożyłam 4mm do jednego ucha i bardzo mi spuchło. gdy wyjęłam spiralkę i zaczęłam czyścić, zauważyłam krew. jak mogę 'ogarnąć' moje ucho?

Anonimowy pisze...

zrobilo mi sie sloneczko . wczoraj wsadzilam 1cm z 8mm i poszla mi krew , ucho jest napuchniete i bardzo mnie boli , wyciagnelam i zauwazylam lekki blow out ale i tak ucho krwawilo , wyjelam rozpychacz i posmarowalam mascia , zostawie tak na noc , moze mi zejsc troche ucho czy nie ma szans ?

Anonimowy pisze...

Faaajnie :D
Cześć... mi podobają się tunele i teraz zamierzam powoli dążyć do tego... mam jednak pytanie
jeśli miało się niedawno przekłute uszy, powiedzmy, że z 3tygodnie temu... i maluteńkie dziurki zagoiły się. Czy to normalne przy rozciąganiu, że leci ropa i okropnie szczypie... czy mam czekać aż znowu się zagoi. mam już większą dziurkę od zwykłego kolczyka... jest tylko pytanie... czy przy rozciąganiu dziurka musi być zagojona czy to nic takiego bo i tak będzie podrażnione i czy tak czy inaczej będzie lecieć ropa... (przepraszam, ale za bardzo nie jestem znawczynią i niestety, ale mam obawy... zwłaszcza gdy miałam już 2 razy przekute i nie goiły się to jest 3ecia próba. Nie tylko słabo goją mi się dziurki, ale także nie mogę nosić innych metali niż złoto, srebro czy stal chirurgiczna :/ ) POZDRAWIAM ;)

Anonimowy pisze...

Mam pytanie zrobiło mi się "słoneczko" już przy rozmiarze 6mm ;o zastanawiam się czy jeśli wyjmę tunele, zostawię uszy na dłuższy okres czasu a potem znów zacznę rozciągać, tyle że teraz bez pośpiechu, jest szansa na zredukowanie "słoneczka" ? ;>

naim pisze...

Uszy goją się około 2 miesięcy - nie 3 tygodnie.. Wyciągnij te rozpychacze i daj się mu zagoić:)

Co do słoneczka, odpowiadam po raz 100 na to samo pytanie - słoneczko, o ile to faktycznie jest słoneczko nie ma szans na zniknięcie, zredukowanie się, zejście itp. To tkanka bliznowata która tworzy blizny - a one nie znikają. Proszę, przeczytajcie notkę lub chociaż przejrzyjcie te komentarze zanim po raz 101 zadacie to samo pytanie...

Anonimowy pisze...

Hej, mam dziurkę 2 mm i chciałabym rozszerzyć ją do 4mm. Moja mama ma jednak wątpliwości co do zarośnięcia się w przyszłości. Czy 4mm zawsze się zmniejszą, czy jest jakaś szansa, że ucho pozostanie rozciągnięte? Sama chciałabym wiedzieć, bo trochę poszukałam o tym w internecie, ale nie wiem czy mogę ufać zapytaj.pl i innym tego typu stronom. :p I czy jest jakiś czas, po którym się trudniej zarastają? Czyli np. po roku noszenia będzie trudniej niż po 3 miesiącach?

Aleksandrta Blicharska pisze...

miałam tunele 5 mm ale zachciało mi sie rozepchać do 8mm. wsadziałam rozpycham 6 mm wszystko ładnie wporządku wkładam 8mm i mnie bolało, ropiało zakrwiawione całe kanaliki miałam i żeby sie wygoiło włożyłam znowu 5mm. ale jak juz rozepchalam do 8mm i chcialam do drugiego ucha wlozyc tunel zauwazylam ze caly moj kanalik jest fioletowy. co to moze byc ?

aine pisze...

Witaj ;)
Niedawno zaczęłam swoją przygodę z rozciąganiem i w tym momencie rozpycham rozpychaczem 3mm do 4. Pierwszy rozpychacz przesunęłam do momentu, w którym dalej po prostu nie szło. Trochę się przy nim "bawiłam" ruszając go w różne strony. Następnie włożyłam mój aktualny i tu zaczęły się problemy. Delikatny ból i zaczerwienienie. Dzisiaj kiedy przemywałam ucho wodą z mydłem, przyjrzałam się uważniej dziurce, wyginając płatkiem ucha tak, aby zobaczyć mniej więcej co dzieje się w środku, zauważyłam najprawdopodobniej "słoneczko". Zdziwiło mnie to, ponieważ nie robiłam nic na siłę, włożyłam rozpychacz i mam wrażenie nawet, że sam się przesuwa. Jakiś czas temu kiedy ucho mnie bolało, przesunęłam rozpychacz do mniejszego momentu i ból przechodził. Czy powinnam się martwić? ucha niczym nie smarowałam, rozpychacza także. Czy to był błąd?

loser pisze...

Ok, ja czegoś nie rozumiem, rozciągałam uszy, raz 1mm na miesiąc raz 2mm co nie jest jakieś niebezpieczne bo z tego co czytałam na forach, tak powinno się mniej więcej rozciągać uszy ale niestety pojawiło mi się, jakże popularne w pytaniach, 'słoneczko', nie wygląda to zbyt estetycznie, szczególnie przy dalszym rozciąganiu. I się zastanawiam bo to jest chyba nienormalne, czy raczej prawdopodobne ? I czy mitem jest to, że nosząc np. stalową biżuterię można to 'wyprostować', spotkałam się z takimi przypadkami, oczywiście tylko na forach, nie chcę powtarzać pytań ale mnie to zainteresowało bo wiem że nie można się tego pozbyć ;))

naim pisze...

4 mm to tak mały rozmiar, ze w 99,99% przypadków zejdzie się do rozmiaru normalnej dziurki.

---

Aleksanda - płatek jest fioletowy bo pękło Ci tam naczynie krwionośne i zrobił się siniak - lub w wersji gorszej - naczynie krwionośne pozostawało tak długo pod uciskiem, że nie będzie tam można przywrócić krążenia, ale z tego co mówisz, to raczej mniej groźna opcja.

---

aine - to niekoniecznie musi być słoneczko, może to być zwykłe obkurczenie kanału po wyjęciu tunelu - krążenie wraca, komórki się kurczą i puchną :) myślę, że nie ma się czym martwić, jeśli nie rozciągałaś zbyt szybko, ani zbyt mocno to nie powinno być problemów.

---

loser - odpowiedź podobna jak u osoby powyżej, ad tunele - noszenie stalowej biżuterii nie prostuje słoneczka, stal / tytan owszem jest twarda ale nie wplynie to znaczaco na kształt kanału :)

Anonimowy pisze...

Hej, czytałam gdzieś, że dobry jest do dziurek krem o naturalnym ph, czy to prawda i czy mogę zastąpić takim kremem olejek jojoba, którego nie umiem nigdzie znaleźć?

Anonimowy pisze...

* czy mogę takim kremem zastąpić olekej jojoba (sory, za błąd :) )

Anonimowy pisze...

Zauważyłem ostatnio, że pojawiło mi się słoneczko. Mam tunel 2,5 mm, ale chciałem się dowiedzieć, czy jest sens wygoić ucho i zacząc zabawę od nowa, a może dotrzymać dłużej te 2,5mm i dbać o ucho (masować, nawilżać, czyścić jeszcze skrupulatniej)? Teraz widzę jakie błędy mogły się do tego przyczynić, więc przy kolejnym podejściu brałbym to wszystko pod uwagę. Nie powiem, że estetyczniej wyglądają gładkie powierzchnie kanału. Proszę o jakąś doświadczoną radę, bo sam biję się z myślami. Cya!

Anonimowy pisze...

Tunele odkupiłam od koleżanki, aktualnie ona z tym skończyła a ja mam 5 mm i 4 mm i jak tak patrzę na te dziurki to one są praktycznie niewidoczne. Moja koleżanka przy 5 miała widoczną dużą dziurę a ja mam podobną jak w momencie rozpychania 2. Więc nie wiem, czy to kwestia czasu, czy co ? Bo zaczęłam rozpychać od 2 klasy 2 mm później na początku roku szkolnego 4 mm i teraz niedawno 5 mm i za każdym razem nic nie było widać.

naim pisze...

Tak, to prawda.
Możesz też kupić w bodyshopie masło shea - i też będzie tak samo dobre :)

przy 2,5 mm tuneliku to nie bedzie sloneczko, tylko zwykle obkurczenie kanału przekłucia - pisałem o tym kilka komentarzy wyżej:)

nie mam zielonego pojęcia czego to kwestia ( poza tunelami ) takie rozmiary są maciupkie, więc zazwyczaj wszystkie wyglądają tak samo.

Anonimowy pisze...

Siemaneczko , ;)
Sluchaj mam teraz rozpychacze 5 i 6 mm i wlasnie nie wiem z jakiego powodu zaczeły mi sie robić sloneczka ... Jak myślisz jest sens rozpychac dalej do 10 mm . ? ;>

Anonimowy pisze...

cześć, rok temu zrobiłam sobie tunele 18mm metodą jak najbardziej delikatną czyli 1mm na 2-4tyg, na początku co 4 pod koniec już ucho bylo platyczne więc co 2 tyg.
moja pytanie brzmi, jak myślisz do ilu mogą mi się one zrosnąć po wyjęciu? wiem, ze nie wrócą do wielkości normalnej dziurki, chodzi mi o mniej więcej oszacowanie do jakiego najmniejszego rozmiaru mogą dojść :)

naim pisze...

Cześć,

nie odpowiem Ci czy jest sens - bo to Twoje uszy i kwestia tego co Tobie się będzie podobać :)

---

Niestety trudno powiedzieć do ilu mogą się zejść, nie ma żadnej reguły - wszystko zależy od Twojego organizmu :)

Anonimowy pisze...

Hej,
czytałam kiedyś o maści, która niweluje "zapaszek" przy tunelach nawet na miesiąc...
Czy takie coś naprawdę istnieje i jeśli tak, to czy jest skuteczne? Mam świadomość, że taki preparat nie zwalnia od czyszczenia, ale chyba zwiększa komfort...

Anonimowy pisze...

Cześć,
Mam zamiar zrobic sobie tunele 16mm.
Rozpychałam z częstotliwością 1-2 mm/tydzień (w wielu żródłach np. Na arif.pl piszą, że prawidłowo), teraz przy średnicy 5mm mam chyba słoneczko- jednak ze względu na mały rozmiar nie jestem pewna. Moje pytania- czy jest szansa że po wyjęciu rozpychaczy ucho zrośnie się do normalnego rozmiaru? Jeżeli tak, to czy mam rozpychać od nowa? I czy słoneczko nawet przy kolejnym, wolniejszym rozpychaniu będzie widoczne? Z góry dziękuję

Anonimowy pisze...

Hej
Mam pytanie: piszą że tunele do 10mm się zrastają. To oznacza że przy tunelu 18mm zdziurka zrośnie mi się do rozmiaru 8, czy na zawsze będzie 18?

naim pisze...

Przy takim małym rozmiarze to raczej nie słoneczko - przeczytaj to co napisałem powyżej :)

5mm to tuneliki, to się na 99% zredukuje do normalnego rozmiaru :)

---

Nie ma reguły do ilu się zrastają, bo wszystko zależy od twojego organizmu, jednym 14 mm jest się wstanie skurczyć prawie do zera, innym przy 10 mm zostanie większy kanał przekłucia. na pewno nie ma takiej reguły, że z 18 zostanie 8 mm :)

naim pisze...

Apropos maści - ja nigdy o niczym takim nie słyszałem - nieprzyjemny zapach powoduje łój, pot i brud który zbiera się na tunelach - takie środowisko to idealna pożywka dla bakterii które wywołują taki zapach.

Regularne mycie i czyszczenie uszu i tuneli powinno załatwić sprawę, jeśli nie pomaga, to może warto rozważyć zmianę tuneli na drewniane / z rogu bawoła - organiczne materiały mają to do siebie, że "zalatują mniej" :)

Anonimowy pisze...

Witam,
Mam dość duży problem z moimi tunelami..
Noszę od dwóch miesięcy 16mm, od około 3 tygodni noszę tylko drewniane bo przyszła zima :)
Oba tunele nagle zaczęły puchnąć 3 dni temu i strasznie swędzieć, w prawym uchu od tyłu pojawił się blow-up, w lewym dopiero co udało mi się go "schować" i znowu wyskoczył - większy. W prawym od opuchlizny delikatnie pękła skóra i wydziela się coś.
Bardzo się martwię bo musiałam wyciągnąć biżuterię a tak dłuugo czekałam na upragniony rozmiar.
Dodam że mam płatki uszu typu nie odstające od policzka tylko takie przyrośnięte. Boję się że może mieć to też z tym jakiś związek. Może podrażniać bardziej kanał od strony głowy (dosłownie) kiedy śpię i je "przygniatam".

Proszę o jakieś rady :(
Karolina :)

naim pisze...

Cześć,

możesz mieć uczulenie na dany gatunek drewna lub na barwnik / impregnat który został użyty do produkcji tych tuneli..

Zmień tunele np. na silikonowe które równie dobrze noszą się w zimę i sprawdź czy się poprawi :)

Anonimowy pisze...

Cześć, mam mały problem.
Otóż przedwczoraj rozepchałem ucho od 0 na 6 mm od razu taperem, na sucho bez żadnych olejków, maści, lubrykantów, płatek ucha jest lekko napuchnięty, zgrubiony i trochę boli.

Co robić ?

Anonimowy pisze...

witam chcem sobie zrobic tunel w uchu, mialem juz wczesniej dziurke po kolczyku, odrazu wlozylem rozpychacz 3mm, na poczatku troche bolalo (na sile) ale ucho nie spuchlo i nie krwawilo, nosilem tak z tydz czasu oczywiscie mylem ucho i wyjmowalem po 2/3 razy dziennie, po tyg. wyjelem spirale i dzuirka wygladala naprawde dobrze nie krwawilo. Nastepnego dnia postanowilem wlozyc 5mm napoczatku wlozylem tak do polowy wiadomo troche, pozniej wepchalem do konca bolalo przez jakies 2h ale nic sie nie dzialo, gdy postanowilem wyjac na chwilke spirale zauwazylem krwawienie i lekkie spuchniecie ucha, przemylem ucho i wlozylem spowrotem 3mm.
Dobrze zrobilem ? co moge zrobic aby ucho nie krwawilo i jak mam dalej je rozpychac. jakie sa ogolnie konsekwencje szybkiego rozpychania, grozi mi cos powazniejszego ?

Dablju pisze...

Po ilu dniach noszenia tapera z nowym rozmiarem można włożyć tunel/plug? Można od razu po rozepchaniu, czy lepiej poczekać?

naim pisze...

pisałem art o rozciąganiu uszu, poczytaj sobie też komentarze :)
-----
Dablju - można i tak i tak, jak ja rozciagalem to wkladalem po dniu lub dwoch zeby ucho sie przyzwyczailo do rozmiaru :)

Anonimowy pisze...

Można użyć do rozpychania spirali, czy raczej zwykły taper?

Yumi chan pisze...

Kupiłam sobie rozpychacze 'spirale', od 1.6mm - 5mm. Jak już zacznę rozpychać, to po miesiącu czy wcześniej mogę przejść na mm większy? I kiedy poznać, że dziurka jest już wystarczająco rozepchana, aby przejsc na ten wiekszy rozmiar>?

Anonimowy pisze...

Mam dwa tunele. rozciągnięte do 8mm. w prawym uchu, tak w środku dziurki zrobiła mi się naprawdę bardzo malutka plamka martwicy. dzisiaj wyjęłam tunel i z niego zrezygnowałam. zaczęłam masować ucho i czy kiedy będę robiła tak 2-3 razy dziennie to martwica zniknie? dziurka ta zmniejszyła mi się już do pewnie jakiś 3-4 mm. a w lewym uchu mam blow-out. nie wiedziałam o tym, chodze z nim jakieś 3 miesiące. czy kiedy wyjme tunel i będę wkładała mniejsze o 2mm rozpychacze to jest szansa, że będzie to w miare normalnie wyglądąło później? wygląda to tak samo jak na zdjęciu powyżej.

naim pisze...

wszystko jedno czego użyjesz

--

Yumi - 1-2 mm na miesiąc powinnaś rozciągać, żeby nie uniknąć potem problemów z uszami.
Jak dojdziesz do najszerszego miejsca to ponoś jeszcze kilka dni ( koło tygodnia ) i potem zmieniaj.

--
Po pierwsze skoro mówisz, że to martwica to udaj się z uszami do lekarza !

Masowanie poprawia ukrwienie, ale jeśli to na prawdę martwica a nie jakiś strup albo wylew podskórny to nic to nie pomoże

Co do blowoutów to jest duża szansa, że zmniejszenie rozmiaru pozwoli im się wchłonąć, ale jeśli przy tym rozmiarze masz już blowy, to źle rozpychasz.

Anonimowy pisze...

jeżeli mam zwykłą dziurkę i zrobie od razu rozpychaczem 2mm to jakie bd skutki ?

a wracając do rozmiaru to czy może lepiej 1.6 mm ?:P

Anonimowy pisze...

Ja mam 12 mm, z początku rozszerzałam do 4mm spirala własnej roboty, potem zakupiła tapery. Zmieniałam je co 5 - 7 dni na rozmiary rosnące kolejno o 2mm, oczywiście nie wciskałam taperów od razu do końca, tylko robiłam to stopniowo w przeciągu kilku godzin. Co do mycia, też nie robię tego często i używam zwykłego spirytusu, masuję wtedy, kiedy myję dziurkę. Co najwyżej bawię się oringami. Żadnych maści nie używam i ogólnie nic się nie dzieje, wszystko jest w porządku i mam wrażenie, że to wszystko wyolbrzymiacie.

naim pisze...

Lepiej 1,6

--

To, że tobie nic sie nie robi nie oznacza, ze u innych jest tak samo. To nie jest moja fanaberia - srsly

Anonimowy pisze...

czy mogę zacząć rozpychać ucho od 2mm?

Anonimowy pisze...

no przeciez nie ma 1 mm ;) ja zaczelam od 2mm, aktualnie jestem na 4, a zmierzam ku 10 ;)

Dablju pisze...

Czy jeżeli włożyłam 5 mm dwa dni temu, dziurka nie boli, ale nadal jest czerwona, to poczekać, aż samo minie, czy coś jest nie tak?

Anonimowy pisze...

Hej :) , mam w prawym uchu 14 mm i tunel silikonowy i w lewym 10 mm . Przyznam sie ze z tym drugim uchem obchodzilam sie gorzej, tzn. szybciej rozpychalam i pchalam na maksa. I jakos w grudniu na poczatku bylo juz wszytsko okej mialam 12 mm i kolezanka robila mi prezent na wigilie klasowa , poprosilam o tunele 14mm (wtedy mialam 12 i 12 ) w ten prawy ladnie wlozylam ta 14 a w tym lewym mialam problem , tak wiec postanoiwlam wlozyc w domu tunel. Gdy przyszla od razu wzielam sie za to , i jak udalo mi sie wlozyc to ucho mi napuchlo i zaczelo sie psuc od tamtego czasu . Ropa mi leciala limfa (czy cos takiego ) i nie wyglodalo to ladnie , tak wiec wlozylam rozpychacz 7 albo 8 mm juz nie pamietam z modeliny , i jakos po tygodniu bylo juz dobrze . Pochodzilam z tym rozpychaczej kolejny tydzien i wlozylam kolejnu rozpychacz do 10mm i tez bylo ok. Jakos 17 stycznia ( nie wiem dokladnie , cos kolo tego ) sprzedawalam tunele i zalozylam Sb jeden i chodzilam w nim silikonowy rozwy 10 mm i jakos po poltroa tygodnia poznije zaczzelo mi sie nzou psuc, wyciagnelam wlozylam rozpychacz 10mm i nawilzalam tribioticiem i jakas woda specjalna xd , pozniej bylo dobrze , i jakos 4/5 dni temu znowu zaczelo mi sie psuc , w tym lewym jak i w tym prawym . W tym prawym mniej niz w lewym , ale nie wime co mam robic , Porsze o szybka odpowiedz i pomoc . Z góry dziekuje i pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

co mam zrobić jak prawdopodobnie mi się robi słoneczko przy 8mm ? a w drugim mam 6mm i dziurka jest gładka boje się że jak będe mieć w nim 8mm to też mi się może tak zrobić

Anonimowy pisze...

gdzie można kupić ten olejek jajoba czy coś?

Anonimowy pisze...

Witam, mam pytanie:
Obecnie mam w 1 uchu 10tke a w drugim 8ke, przy tym minimalne słoneczka. ogólnie noszę spiralki i zmieniam je co 1/2 mm na odpowiedni czas. Ale zauważylam, bynajmniej na moje oko, że kiedy wyciągam spiralke to dziura w uchu jest jakoś mała kiedy porównuję ją do średnicy spiralki. np. mam spiralke 8, a kiedy wyciągne to dziura w uchu ma 5 mm. czy mogę bez obaw włożyć silikonowy tunel i nic mi się nie stanie? jeśli takie pytanie już wystąpiło to przepraszam, ale nie mama zbyutnio czasu na przeglądanie tak dużej ilości wątków. pozdrawiam i prosze o szybką odp :)

Anonimowy pisze...

przez około 2 lata miałam tunel 10 mm zaczęłam rozpychać do 14 mm i zrobiło mi sie słoneczko, mam pytanie czy dziurka mi sie zarośnie, wiem , że bd blizna, ale czy bd mogła nosic np.kolczyki?
+ucho mi troche ropieje, czym je smarować?:> i czy 'gumowe' tunele nadają sie do włozenia zaraz po rozpychaniu?

Anonimowy pisze...

Witam. Przeczytałam 3/4 komentarzy, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłam. Bardzo przepraszam jeśli się już pojawiło. Zamierzam rozciągnąć ucho do jakichś 8 mm. Jeżeli znudzi mi się i będę chciała się go pozbyć to mam po prostu wyciągać i zostawić czy zmniejszać rozmiar tunela (rozpychacza) ?

Anonimowy pisze...

Hej, jezeli wysłąlbym Ci zdjeci to byłbys w stanie mi powiedziec czy mam słoneczko czyt tylko mi sie wydaje :) ?

Anonimowy pisze...

Świetna notatka! Chcę zacząć rozpychać, ale tak tylko na 2mm, no i mam przekłute uszy, i chcę wiedzieć, czy mam od razu kupić rozpychacze? czy co? + jak juz będę miała tunele 2mm to czy przy tak małej śrenicy dziurki potrzebne jest codzienne wyjmowanie tunela? PROSZĘ O ODPOWIEDŹ!!! pozdrawiam :))