Ziarnina - co to właściwie jest?

06:11 Posted by P.

Co to jest ziarnina?
Na początek trochę definicji:

Ziarnina to nowo powstała tkanka łączna zawierająca bogatą sieć naczyń włosowatych. Ziarnina jest jednym z procesów naprawy (gojenia) tkanek, które uległy uszkodzeniu i mają małą zdolność regeneracji lub nie posiadają jej wcale. Wypełnia ona ubytek powstały po uszkodzeniu tkanki.

Ziarnina o której mówimy w kontekście kolczyków to tzw. "dzikie mięso" (caro luxarians) - to narost tkanki łącznej wokół kanału przekłucia w postaci bąbla i powstaje na skutek mechanicznego uszkodzenia tkanki (przebicia/wycięcia). Ziarnina czasami może się pojawić w skutek podrażnienia, naderwania lub innego urazu kanału przekłucia.



Jak zwalczać ziarninę?
W zwalczaniu ziarniny najważniejsza jest cierpliwość i systematyczność. U każdego człowieka czas potrzebny do wchłonięcia się jej będzie inny i jednej osobie zajmie to 2 tygodnie a drugiej 2 miesiące.

Ale do rzeczy - ziarninę można zwalczać wieloma sposobami ale najczęściej polecane są dwa:

Papka z Aspiryny i soli fizjologicznej
* octeniseptem/skinseptem/AHD2000 należy zdezynfekować czysty kieliszek, spodeczek czy cokolwiek innego
* po 5-10 minutach wylać środek do dezynfekcji,
* zdezynfekować okolicę przekłucia i ziarninę,
* wrzucić 1 pastylkę Aspiryny i dolać kilka (dosłownie kilka) kropel soli fizjologicznej
* patyczkiem kosmetycznym nałożyć trochę tej papki i wcierać w gulkę 2-3 razy dziennie przez około minutę
* wcierać ostrożnie, żeby papka nie dostała się do kanału przekłucia
* po wtarciu spłukać resztę papki z gulki i okolic Octeniseptem

Witamina C do iniekcji
Jeśli macie możliwość i dostęp do witaminy c do iniekcji do możecie stosować ją do likwidacji ziarniny - procedura wygląda podobnie.
*należy zdezynfekować okolicę przekłucia i ziarninę,
*wylać trochę witaminy c na patyczek kosmetyczny
*wcierać ją w ziarninę przez około miuntę 2-3 razy dziennie
*spłukać resztę octeniseptem
*podobnie jak przy aspirynie uważajcie aby witamina C nie dostała się do kanału

104 komentarze:

Anonimowy pisze...

Polecam każdemu zainteresowanemu z tym problemem! Naprawdę skuteczny sposób! Czym prędzej się go zastosuje tym lepiej i szybciej się goi:P

Anonimowy pisze...

Mnie się ziarnina zrobiła na karku. Kolczyk mam już ponad 2 lata, a ten bąbel pojawił się jakieś pół roku temu. Stosowałam Tribactic, wysuszał to, ale po jakimś czasie pojawiało się znów. Teraz stosuje papkę z aspiryny. Mam nadzieję, że pomoże. Wiem tylko, że leczenie tego wymaga cierpliwości.

naim pisze...

Niestety, systematyczność i cierpliwość w zwalczaniu ziarniny jest niezbędna.

Powodzenia!

Anonimowy pisze...

Chciała bym tragusa. Ale sie cały czas zastanawiam. Pewnie to musi boleć. I jeszcze ta Ziarnina... Chociaż nie wszystkim się ona zdarza, ale są przypadki. Najbardziej to chyba się boje powikłać i troche bólu...Nie wiem czy nie mam juz tej ziarniny ale watpie. W chrzastce (jest mniej wiecej w tym miejscu co helix). Mam taką niewielka gólkę, ale to chyba tylko taka ropienna. Pozdrawiam ;* Super blogg!!

naim pisze...

Ból jest indywidualna kwestia - osobiscie wg. mnie przekłuwanie tagusa odczuwa sie bardziej jako cos "dziwnego" niż bolesnego - poza tym trwa to niecala sekunde wiec nawet jesli u Ciebie bedzie inaczej to da sie zniesc:)

Jesli chcesz to podeslij mi zdjecie tego twora na naimpiercing( malpa )myspace.com

Tomasz Kajdasz pisze...

Czy ziarnina wystepuje tylko na powierzchni?

naim pisze...

W jakim sensie? to jest nadmiar tkanki dookoła kanału

Anonimowy pisze...

Ja miałam to jakieś 4 lata temu...
Trafiłam z tym do lekarza, który stwierdził że trzeba mi to wyciąć...a ponieważ znajdowała sie tuż przy paznokciu to trzeba było paznokieć zerwać...
Nigdy nie czułam takiego bólu:(
Znieczulenie które dostałam było takie samo jak do amputacji nogi, ale tak szybko przestało działać że musiałam co 3godzinuy brać najmocniejsze nurofeny, to też chodziłam niczym "naćpana"...
Boje się że teraz na innym palcu mam to samo :/

Anonimowy pisze...

Czy ziarnina występuje tylko wokół kanału przebicia ? U mnie przy Daith po uderzeniu się w ucho (jakiś tydzień po przekłuciu) zrobiło się coś w rodzaju pryszcza. Pomagała na to detreomycyna ale już mi się skończyła. Czy to może być ziarnina ?

Anonimowy pisze...

Aaa bo zapomniałem, co do tego co napisałem wyżej to ten "pryszcz" nie jest wokół kanału tylko tak z 1 strony kolca przy nim. Nic z niego nie cieknie, nie boli (ogólnie trochę ucho boli ale mi się z reguły długo kolce goją - tragus ponad 1,5 miesiąca).

Anonimowy pisze...

mam kolczyka w nosie o wewnetrznej strony zrbilo mi sie w kolo tej dziruki wypklenie takie jak by pecherzyk ale twrady..;/ czy to ziaarnina??
jak wyciagam kolczyka to mnie czasme boli i robi mi sie po tej str.nosa co mam kolczyk czerwony nos..;/ kolczyka mam juz parwie miesiać mam go z kuleczka na konću...

Anonimowy pisze...

prosze was o porady czy to mzoe byc ziarnina czy co innego . z góry dziekuje :)

Anonimowy pisze...

czy ziarnina powstaje tylko podczas procesu gojenia sie dziurki/prze bicia?
Mam kolczyka w małżowinie przebitego pistoletem(:/) juz 5 miesiąc a teraz zauwazylam ziarnine. (ten bąbel/gulka)
Przerazona jestem, nie chce by to sie rozrosło wieksze (ma ok 4mm) zatem mysle o sciągnieciu kolczyka i zlikwidowaniu ziarniny.
Pytam bo moze jednak wystarczy ze teraz ja zlikwiduje i juz sie nie pojawi jako ze do calkowitego zagojenia dziurki niewiele brakuje...
bede bardzo wdzieczna za odpowiedz!!!!
kinulka@vp.pl

naim pisze...

Ziarnina nie pojawia się tylko w czasie gojenia. Może się pojawić również kilka tygodni / miesięcy / lat po wygojeniu.

Zastosuj jeden z opisanych tu sposobów, nie wyjmuj kolczyka i powinno być dobrze

martyyn pisze...

na dolnej dziurce industriala, którego mam od ponad czterech miesięcy, niedawno zrobiła mi się niewielka ziarnina, po obu stronach. industrial jest dość duży i dolna jego część jest już poniżej właściwej chrząstki, właściwie bliżej lobe niż góry, i tą ziarninę bardzo widać ;/ ale na wielu stronach widziałam opisany sposób z aspiryną, kupiłam dzisiaj wszystko co potrzebne i mam nadzieję, że będzie dobrze ^^

fantastyczny blog, uroczy pan w studio we Wrocławiu nie powiedział mi nawet jednej piątej z tego, co tu wyczytałam. dzięki wielkie za dzielenie się wiedzą ^^

martyyn pisze...

minął prawie miesiąc, przez który zebrałam się w sobie i zrobiłam tak jak tu napisane i po ziarninie nie ma śladu! ogromne dzięki raz jeszcze!

Anonimowy pisze...

Witam. Ja także mam problem.
Mam kolczyka industrial i tak niefortunnie się uderzyłam, że taka ziarnina właśnie zrobiła mi się w trzech miejscach, wokół przekuć. Byłam u lekarza, nie wymaga to leczenia chirurgicznego, zalecono mi: wodę utlenioną, po chwili sól fizjologiczną, po chwili antybiotyk (Trybiotyk) oraz Rivanol (podobno bardzo dobre właściwości ma. (Trybiotyk i Rivanol stosuję na zmianę). Robię to już dwa tygodnie, ale ziarnina nie schodzi. Proszę o radę - czy ta kuracja jest skuteczna? Czy lepiej ją przerwać i zastosować wyżej wymieniona metodę?
Ps. Niedługo idę do salonu, spytać się fachowca, co się z tym robi, ponieważ nie wygląd to ciekawie.
Proszę o konkretne odpowiedzi :)
Patrycja

naim pisze...

Nie spotkałem się z taką kuracją, ale sądząc po tym jakie te środki mają zastosowanie to nie ma prawa działać.

Nie ma co kombinować, trzeba kupić aspirynę i sól fizjologiczną i do dzieła:)

powodzenia!

Anonimowy pisze...

Właśnie przeczytałam Twój artykuł o Trybiotyku. Został mi polecony przy Helixie (niezbyt dobrze się goił) i pomógł, dlatego sądziłam, że jest to dobra maść. Została mi końcówka, więc jak już się skończy to zastosuję kurację z aspiryną i solą fizjologiczną. Czy zamiast Octeniseptu można stosować zwykłą wodą utlenioną?
Patrycja

naim pisze...

nie, najlepszy jest octenisept

Anonimowy pisze...

mam dwa kolczyki w chrzastce obok sibie, mialam je robione ok. 2 lata temu niestety pistoletem bo nie wiedzialam ze nie mozna... do tej pory gdy wymuje kolczyki ma takie zgrubienia a w tyle sa dwa babelki sino czerwone. gdy sie uderze w ucho to boli. czy to ziarnina ?

Anonimowy pisze...

A ja mam pytanie za 100 pkt. Jeżeli ziarnine mam od kilku lat i zacznę teraz działać żeby zniknęła to zejdzie?

Wygoliłam sobie bok i mnie wkurza to ze to widać :D

naim pisze...

Może być i tak, że zejdzie, może ziarnina podda się kuracji - sprawdź i daj znać.

Anonimowy pisze...

a ja mam ziarninę od ponad roku;/ kolczyki robiłam sama w sterylnych warunkach;/ i teraz mam pytanie, czy jeżeli moja ziarnina ma wielkość ok. 1cm to jednym z tych sposobów dam radę ją usunąć??

solka pisze...

A co z Tribiotic'iem na ziarnine? Działa?

Anonimowy pisze...

czy to normalne ze po kuracji papka z aspiryny i psikaniu oceniseptem ziarnina mocno wyschła? zrobila mi sie ok 2-3 tyg temu od tygodnia stosuje aspiryne

naim pisze...

tak, moze sie tak zdarzyc ze naskorek dookola ziarniny przez stosowanie papki z aspiryny bedzie przesuszony, mozesz to olejkiem jojoba smarowac.

Anonimowy pisze...

Mam kolczyka w pępku i zrobiło mi się zgrubienie pod skórą. Jak mam to wyleczyć jeśli podany wyżej sposób ma się nie dostać do kanału?

Anonimowy pisze...

dzieki wielkie. mam nadzieje ,że to pomoże, bo bałam sie, że będe musiała iść do dermatologa i zdjąć tragusa : (

Anonimowy pisze...

Słuchajcie! Ten sposób z aspiryną jest świetny! Ziarnina znikła mi po tygodniu leczenia :D Polecam!

Anna Gręda pisze...

Hej, niecałe 4 miesiące temu przekłułam sobie ucho w salonie tatuażu i piercingu. Mój helix zaczął po miesiącu się psuć. Powstała ziarnina i z tyłu i z przodu przekłucia. Smarowałam Tribioticem, ale nadal ziarnina nie znika. Octeniseptem psikałam, ale tylko na początku, bo potem zaczął mi dziwnie podrażniać ucho. Czy aspiryna i sól fizjologiczna mogą mi pomóc?

naim pisze...

jak nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedziec :) powinna pomoc

Anonimowy pisze...

A ja mam pytanko. Pojawiło mi się na vertical tragusie coś podobnego do ziarniny, mam kolca od miesiąca, tydzien po kluciu mialam jakis strupek który po pewnym czasie odpadł, i teraz zrobila mi się cos wygladajace na ziarnine. http://imageshack.us/photo/my-images/443/ucho1.jpg/
Nic z tym nie robie, a mam już to prawie 2 tygodnie, nie powieksza sie nie zmniejsza, czyszcze tylko sola i octeniseptem odkazam. Na niewygojony kanal mozna stosowac tą papke z aspiryny i soli? I jaką tą aspiryne kupic?

naim pisze...

klasyczna aspiryna, taka w tabletkach bayerowska, mozesz ja stosowac.

Anonimowy pisze...

ja również mam pytanie. tragusa mam od 1,5 miesiąca wszystko ładnie się goiło i dzisiaj zauważyłam że z jednej strony zrobiła mi się gulka, mała silno czerwona. wydaje mi się, że to ziarnina od razu pobiegłam do apteki kupiłam aspiryne i sól fizjologiczną, ale po zakonczeniu wcierania zaczęła lecieć mi z tej gulki krew. boję się, że będę musiała zrezygnować z kolca.. :( co robić? dalej smarować tą papką z aspiryny? posmarowałam też Tribiotykiem..

Anonimowy pisze...

Hej, moja sytuacja wygląda następująco - 4 lata temu w salonie zrobiono mi kolczyk w chrząstce, wszystko było pięknie - ładnie, no ale po pewnym czasie zrobiła mi się ziarnina - byłam w związku z tym w salonie piercingu i, jako że miałam dosyć już tego kolczyka, toteż pani w salonie zdjęła mi go, i poleciła następującą metodę walki z ziarniną - na noc: gruba warstwa maści ichtiolowej, a na dzień: papka z sody oczyszczonej i soli fizjologicznej. I tu pojawia się moje pytanie - co o takim sposobie leczenia ziarniny sądzicie? z góry dziękuję za odpowiedź...:)

naim pisze...

Ja osobiście nie używałem tego nigdy więc nie będę się na ten temat wypowiadać :) skoro tak zaleciła Ci piercerka w studiu to znaczy, że taką metodę zna i jest przez nią sprawdzona

Anonimowy pisze...

Czy woda utleniona może pomóc ?
Nie jestem pewna czy to jest ziarnina , ale chyba jednak tak . Taka gulka , kolczyka mam od 7 lipca 2011. , teraz go nie mogę włożyć , bo mam ziarninę na dziurce , na tyle ( 'na szczęście' i nieszczęście ) nie boli [ chociaz moze jak dodtkne to lekko , ale prawie wcale, czy ziarnina to coś poważnego ? bo nie wiem czy mam się bać , iść do lekarza czy co kolwiek .

naim pisze...

Przeczytaj jeszcze raz artykul i komentarze. Tam jest odpowiedz. ;)

butwbutonierce pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Miałam tragusa w jednym uchu, był z nim problem, prawdopodobnie ziarnina i piercer kazał wyjąć. Potem zrobiłam sobie w drugim uchu, bo w tym już nie można było i sytuacja ta sama... Zaczynam kurację aspiryną :)
Także prawdopodobieństwo wystąpienia tego ponownie jest duże i podobno nie powinno się robić kolca w tym samy miejscu co wcześniej.

naim pisze...

Wybacz, musze sprostowac:)

To czy i ile razy bedziesz miec ziarnine zalezy w wiekszosci od cech Twojego organizmu:) potem od jakosci wykonania przeklucia, potem od tego czy uwazasz na kolczyk.

Zdecydowanie nie powinno sie kluc w tym samym miejscu, zwlokniona tkanka w i dookola wylotow kanalu goi sie fatalnie.

Anonimowy pisze...

mam pytanie jakieś 3 lata temu zrobilam sobie kolczyk w karku. Wydaję mi się ze zrobiła mi się ziarnina. Jednak nie jest ona bezpośrednio kolo dziurki tylko obok ale na wysokości sztangi. Czy to może być ziarnina? z opisu wydaję mi się ze tak tylko dziwi mnie umiejscowienie.

naim pisze...

Bardzo bardzo mało prawdopodobne. Poza tym diagnozowanie z opisu jest średnim pomysłem, polecam udać się do lekarza z tym jeśli ta zmiana skórna jest już jakiś czas.

Anonimowy pisze...

A co się stanie jeśli papka jednak dostanie się do kanału przekłucia?

Anonimowy pisze...

Witam, przeczytałam większość komentarzy i nadal nie mam pewności. Czy mając ziarninę mogę wyjąć kolczyk? mam industriala i przy jednej dziurce zaczyna robić mi się ziarnina. dziękuję za odpowiedź, bardzo pomocna strona!

Anonimowy pisze...

Pozwolę sobie podpowiedzieć, chociaż nie jestem specem ale przeczytałem te stronkę i wszystkie komentarze. Też mam industriala i ziarnina robi mi się i na dole i na górze, przypuszczam że z racji mało delikatnego traktowania (na dole większa, na górze prawie nie widać). Z tego co tu wyczytałem to lepiej poddać to kuracji na włożonym kolczyku i doprowadzić ją do końca, bo jak wyjmiesz to możesz już potem nie włożyć, i albo się pożegnać z kolczykiem albo kłuć obok. Jutro idę po aspirynę, sól fizjologiczną i zaczynam kuracje, Tobie też polecam, powodzenia ; )

naim pisze...

zgadza się :) dobra odpowiedź ! :)

Anonimowy pisze...

fuj!nigdy bym sobie tam nie zrobila kolczyka!predzej to w dolnej wardze!

Anonimowy pisze...

hey! ja rowniez mam problem...
zrobilam sobie anti smiley. jest to kolczyk w wedzidelku wargowym (przed zebami) i przy kuleczkach, nakluciach wyroslo mi jaky biale miesko, nie jestem pewna czy to ziarnina ?
na prawde sie martwie...
czy sposoby o ktorych wczesniej wspomnialas, moge stosowac w jamie ustnej na tym wedzidelku?
martwie sie ze pogorszy mi sie stan, chociaz nie jestem pewna czy to na pewno ziarnina bo mam ten kolczyk drugi dzien.
bede ogromnie wdzieczna za odpowiedz na mailu zonadzona@gmail.com badz tu w komentarzu : )

Anonimowy pisze...

moglbys spojrzec i mi pomoc? :
http://zapytaj.onet.pl/Category/003,008/2,19987889,Prosze_o_pomoc_czy_to_jest_ziarnina_.html

naim pisze...

to raczej nie jest ziarnina, widzialem ze na forum na fb ci odpisali.

Anonimowy pisze...

Dlaczego papka z Aspiryny i soli fizjologicznej nie może dostać kanału przekłucia??

naim pisze...

Bo może go podrażniać:)

Julka pisze...

Witam! Co myślicie o traktowaniu ziarniny spirytusem albo lekiem na kurzajki?

Anonimowy pisze...

mam kolczyk w jezyku od 3 lat..i dzis zauwazylam ze zrobila mi sie ziarnina..julka jest juz lbrzymia,wyjelam kolczyk i nie moge go wlozyc,tak boli i do tego nie chce przejsc...jestem zalamana bo pewnie strace go,zaczelam kuracje,mam nadziejeze pomozze bo jest naprawde spora..mam rowniez nadzieje ze na jezyku tez powinna ta kuracja zadzialac>bede bardzo wdzoeczna za szybka odpowiedz..sprobuje raz jeszcze go wlozyc al ta boli..poza tym jak chcialam go wlozyc to poszla mi krew stamtad,z kanaliku...:( to zly znak?blagam o szybka pomoc

naim pisze...

Julka:
Lek na kurzajki jest podobno skuteczny, ja go nie używam, więc nie będę Ci radzić / odradzać - część piercerów poleca ten sposób.

Spirytus nic nie pomoże - ponieważ jest to przerost tkanki, a alkohol sam w sobie nie ma żadnej właściwości która mogłaby pomóc.

--

Zastosuj płukanki z sody oczyszczonej - łyżeczka lub dwie na szklankę letniej przegotowanej wody. 2 x dziennie

Powinno pomóc, o ile nie zrobił Ci się tam ropień jako efekt stanu zapalnego.

naim pisze...

Byłbym zapomniał: nie wpychaj kolczyka na siłę :)

Anonimowy pisze...

aha dzieki za wskazowki,juz odpuscilam sobie ten kolczyk :(bede robic ta kuracje oraz plukac ta soda oczyszczona..a jak wyglada ropien? mnie to twarda kulka,boli,i jakby spod skory cos biale przeswitywalo..nie wiem jak mam poznac czy to ropien..poza tym zapomnialam wspomniec ze dzis zauwazylam ta ziarnine(to ja ktora nosi kolczyk od 3 lat i nagle mam),oraz dzis mialam rano chirurgiczne usuwanie zeba "8"..zabieg byl ciezki,w kazdym raze dostalam antybiotk amotaks dis,z mysla o tej glebokiej ranie po zebie,mam nadzieje ze jes w stanie pomoc mi na ta ziarnine?nawet jesli to ropen>?na ulotce jest napisane ze dziala m.in. na zapalenia skory i naskorka,warstw..ehh dzis i to i to..poprostu si epodlamala,a do tego w piatek musze wracac do pracy..takze antyb iotyk+kuracja+soda oczyszczona=koniec ziarniny?ja wiem ze kazdy organzim jest inny,ale chcialabym iec szanse..podpisze sie,bym wiedziala ze to napewno do mnie..z gpry dziekuje Ci bardzo za porady,tak cenne!Gosia

naim pisze...

Gosia, powinno byc ok, natomiast ile czasu zajmie wchlanianie tej gulki zalezy od Twojego organizmu :)

Anonimowy pisze...

aha,dzieki wielkie,powiem wprost-przerazily mnie wpisy na innym forum,mowiace o pewnej nieuniknionej interwencjii chirurga w momencie wystapienia ropieniabede probowac,niedl zaczne plukac,zobaczymy,dzieki raz jeszcze,odezwe sie czy doszlam do siebie ;) pozdrawiam, Gosia

Anonimowy pisze...

Czy ziarnina występuje przy przekłuciu wargi ?

Anonimowy pisze...

Mam kolczyk w pępku od jakiś 2 miesięcy i zauważyłam że wokół niego na górze zrobiła mi się gulka i nie jestem pewna czy to ziarnina. Więc miałabym do Ciebie prośbę, czy mogłabym ci wysłać zdjęcie i czy mogłabyś mi powiedzieć czy to ziarnina??

Anonimowy pisze...

Stosuję kurację aspiryna już 2-3 miesiące i niestety zero efektu. Momentami ziarnina minimalnie się zmniejszała, by potem znowu się pojawić...
Czy są jakieś alternatywne, bardziej skuteczne formy pozbycia się tego??

Anonimowy pisze...

Koło miejsca przekłucia (tragus) zrobił mi się mały bąbelek bardzo podobny do pęcherza wypełnionego wodą, czy to może być ziarnina? W salonie kazano mi wyciągnąć kolczyk, czy to konieczne? Z góry dziękuję za odpowiedź. Marta

naim pisze...

Ciezko mi powiedziec, udaj sie do swojego piercera w tej sprawie.

Raczej powinno sie leczyc z kolczykiem niz bez.

Anonimowy pisze...

Ja mam taką małą tą gulkę (mniej więcej w miejscu jak się chrząstka zaczyna) i jest możliwe, że to samo z siebie zejdzie ? p.s. jestem leniwa więc wcierac tego raczej mi się nie będzie chciało ;/

Anonimowy pisze...

no skoro jesteś leniwa to raczej samo Ci nie zejdzie. Naim pisał gdzieś wyżej że to raczej samo nie schodzi.

Anonimowy pisze...

No trudno, jakoś przeżyję.

Anonimowy pisze...

Hej mogę liczyć na poradę...
mam kolca w języku od miesiąca(w profesjonalnym studiu robiłam)
Wokół dolnej kulki narosło mi takie coś ,taka obca skóra,jest jej bardzo dużo,strasznie to widać ,czy mogę tą papke stosować także na język?

naim pisze...

Nie, to nie jest papka do stosowania na jezyk. Plucz roztworem sody oczyszczonej. Plaska lyzeczka na pol szklanki letniej przegotowanej wody, i udaj sie najpierw do swojego studia w ktorym robilas ten kolczyk z pytaniem co robic :)

Anonimowy pisze...

Mam pytanie czy ziarnina występuje w określonych miejscach czy są przypadki że w każdym miejscu piercingu mogą się zrobić ???

Anonimowy pisze...

Hey, 8 dni temu poszłam do kosmetyczki zrobic kolczyk w chrząstce ucha. 2 dni temu strasznie mi spuchło więc wyłożyłam zapinkę, ale nie całego kolczyka. Teraz zrobiła mi się taka gulka, ale nie wiem dokładnie jak to nazwac. Czy to jest ziarnina? Mogę przesłac zdjęcie, jeśli komuś to pomoże.

Anonimowy pisze...

Ja mam podobny problem jak osoba wyżej :( ponieważ jestem świeżakiem w tych sprawach, nikt (nawet kosmetyczka) nie powiedział mi, że nie wolno przekłuwać chrząstki pistoletem :/6 dni temu przekułam ucho, na początku bylo ok, tylko bolało (jak to po przekłuciu). po 3 dniach ucho spuchło a ból nie do wytrzymania.Moja diagnoza to za ciasny kolczyk.Ale ponieważ ból był okropny nie byłam w stanie zdjąć kolczyka. Dzisiaj na siłę zdjęłam zapinkę i jak ręką odjął. Nic nie boli.Jest jeszcze opuchnięte i jest to "coś". Z Waszych opisów nie wiem czy to ziarnina bo to nie jest bąbel tylko zgrubienie , w którym była ropa. Moje pytanie brzmi: czy takie mogą być objawy ziarniny? jeśli nie to jak powinnam poradzić sobie z tym problemem? (oprócz przemywania wodą i antybiotykiem).
z góry dzięki, pozdrawiam
Kaśka

Anonimowy pisze...

Powinnam jeszcze zapytać czy to może być pęknięta chrząstka?

naim pisze...

Po pierwsze - nie przemywaj tego wodą i antybiotykiem. Mozesz sobie poszukac artykulu o tym jak powinno sie pielegnowac przeklucia

Po drugie - pisze to juz w komentarzach na blogu po raz chyba sotysięczny - w takich przypadkach najlepiej udac sie do studia gdzie pracuje piercer bo lepiej, żeby ktos to na zywo zobaczyl, pomacal i dokladnie obejrzał.

Anonimowy pisze...

Jak ta papka z aspiryny ma wyglądać? Ma być gęsta, ale wodnista czy bardziej sypka?

naim pisze...

Ma byc lekko wodnista - do rozkruszonej tabletki dodaj kilka kropel soli fizjologicznej. tak aby możliwym stało się jej nabranie na patyczek kosmetyczny i wtarcie

Anonimowy pisze...

Błagam pomóżcie zrobiło mi się coś podobnego do ziarniny koło dziurki i kulki kolczyka w karku mam to już jakieś 3 tygodnie i nie wiem jak sobie z tym poradzic i pobolea mnie to .! co robić .!

naim pisze...

Iść do swojego piercera żeby to obejrzał

Anonimowy pisze...

Heej ;D mam industriala ok miesiąca jakiś tydzien temu zauwazyłam przy górnej dziurce coś dziwnego.. boli bo jeszcze mi sie nie wygoił.. ale powstał mi taki babelek boli mnie i nie wiem czy ziarnina czy może ropa czytałam gdzieś ze ziarnina nie boli ale nie mam pojęcia bo pierwszy raz się z czyms takim spotkałam chodź mam już 11 dziurek .. prosze o rade ;))

naim pisze...

pewnie to ziarnina, przy industrialu wystepuje dosc czesto. Idz do swojego piercera, zeby to obejrzal:)

a boli bo się goi jeszcze najprawdopodbniej

Anonimowy pisze...

Stosowałam kurację z aspiryną regularnie 2 razy dziennie przez 3 miesiące. Efektów nie ma żadnych. Moge nawet powiedzieć, że jest gorzej ponieważ ziarnina pojawiła się po drugiej stronie kanału. Do tego przekłucie wciąż jest podrażnione (mimo braku ingerencji od dłuższego czasu) i do tego pojawiła się wydzielina. Jestem umówiona do dermatologa, jednak czy istnieje jakaś alternatywa dla podanych sposobów pozbycia się tego?

Anonimowy pisze...

Witam :)
Mam tragusa i obok niego ziarninę z którą oczywiście walczę.. tylko, że mam ją też od wewnętrznej strony ucha i pytanie brzmi czy tam też mam smarować tą paką? bo z tego co czytałam na forach to trzeba pilnować żeby ta papka niedostała się do kanału ... czy to prawda ?bo wiadomo że trochę ciężko jest zobaczyć jak się smaruje tą papką ziarninę od wewnętrznej strony...

Anonimowy pisze...

Hej!

Zrobiłam sobie tunele, i w jednym miejscu za uchem zrobiła mi się jakaś gulka. Nie przy samej dziurce, ale w tym kąciku ze strony wewnętrznej, gdzie się łączy ucho z głową... Co mam z tym zrobić? Tunele cały czas płuczę octeniseptem, dobrze się goją, ale ta gulka to trochę mnie martwi.

Pozdrawiam

naim pisze...

Możesz poprosić kogoś, żeby pomógł Ci wcierać tę papkę - na pewno zrobi to dokładniej i uważniej bo będzie mieć lepszy widok na to:)

Hej, nie wiem co to za gulka bo nie mam jej przed oczami, najlepiej udaj się z tym do swojego piercera - albo jakiegoś piercera w najbliższej okolicy - bo obejrzenie tego "na żywo" będzie bardziej miarodajne :)

Anonimowy pisze...

Czesc :) 5 dni temu zrobilam sobie tragusa u kosmetyczki, tak wiec pistoletem. Strasznie bolala mnie szczeka (nie wiem czy to takie normalne) oraz cala dolna prawa czesc twarzy w czasie przeklucia jak i po. Cala ta strona rowniez potwornie mi spuchla. Myslalam, ze to za sprawa zbyt docisnietego zacisku wiec mimo wszystko go zdjelam nie wyjmujac kolczyka. Niestety wysunal sie. Doslownie po jakis 10s chcialam go wsunac z powrotem i niestety nie dalo sie. Jedynie do polowy. Czytajac ten artykul zastanawiam sie czy to opuchlizna czy wlasnie ziarnina. Smaruje to mascia nagietkowa. Niby cos mi to dalo ale bez szalu. Martwie sie. Potwornie boli mnie to ucho i dalej szczeka. Przy gryzieniu, przy mowieniu, nawet przy tzw nic nierobieniu. Czekac jeszcze czy zaczac juz stosowac ktoras z podanych wyzej metod? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc :<

naim pisze...

Po pierwsze, za robienie kolczyków u kosmetyczki powinnaś dostać po głowie.

Po drugie - to normalne, że po przekłuciu może Cie boleć ta połówka twarzy od strony kolczyka.

Po trzecie - to normalne, że po wyjęciu, nie mogłaś włożyć go z powrotem.

Po czwarte - jak minie miesiąc i zachce Ci się tragusa raz jeszcze, to idz z tym do osoby ktora zajmuje sie tym profesjonalnie.

Po ostatnie - to o czym piszesz to zwykla opuchlizna a nie ziarnina.

Anonimowy pisze...

Pisałam, że stosowałam kurację aspiryną przez bardzo długi okres czasu i nic nie pomogło. Szukam innej opcji - czy mogę prosić o odpowiedź? (post z 27.10.)

naim pisze...

Przegapilem ten komentarz. Skoro idziesz do dermatologa to dobrze - on Ci powie co robic, jesli kuracja z aspiryny nie pomogła to wizyta jest sensownym rozwiazaniem :)

Anonimowy pisze...

witam Serdecznie. Chcem zrobic sobie tragusa, i obawiam sie powikłań. czy istnieje jakaś możliwość aby sie zabezpieczyć od ziarniny? juz zakupiłam aspiryne i sól fiz. i do tego mam jeszcze preparat na kużajki. czy po przekuciu moge odzazu zacząć smarować aby nie powstała? z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

naim pisze...

Nie - nie ma takiej możliwości - masz 50% szans, że się w całym okresie noszenia kolczyka pojawi, a 50%, że się nie pojawi.

nie - nie możesz, jeśli się pojawi to dopiero wtedy zaćznij stosować kurację.

Anonimowy pisze...

Padło wcześniej pytanie o to czy ziarnina może się pojawić po przekuciu wargi. Ale nie było na nie odpowiedzi.
Mam kolczyka w wardze już od kilku dni i nic się nie pojawiło, ale jestem ciekawa czy w tym miejscu też się może pojawić ziarnina po jakimś czasie.
Z góry dzięki za odpowiedź.

Anonimowy pisze...

witam.1,5 miesiąca temu zrobiłam w studiu tragusa.było ok do niedawna.najpierw leciała mi ropa (3 dni)a następnie wyskoczyła mi gulka,lekko podkrwiona i miękka.zdiagnozowałam,że to ziarnina,więc zaczęłam stosować papkę z aspiryny.po 2 dniach zrobiło się twarde i odpadło.teraz sączy się krew a rano znów się pojawiła ta miękka gulka.teraz stosuję trybiotyk i sól.poradżcie mi , trochę mnie to martwi. a może to nie jest ziarnina?

naim pisze...

Przestancie panikować z tą ziarniną :)
To, że od AŻ od kilku dni od przekłucia nic nie masz nie znaczy, że w ogóle musi się coś takiego pojawić:)

Udaj się do studia w którym robiłaś ten kolczyk i niech twój piercer to obejrzy :)

Anonimowy pisze...

BARDZO PROSZĘ O POMOC !
ostatnio miałam robiony kolczyk tongue web w wędzidełku... niestety nie udało się, pomimo przekłucia i włożenia kolczyka, nie dało się go zakręcić, wiec odłożyłam to na inny termin do zagojenia się miejsca... niestety po jednym dniu wyszły mi jakby pęcherze lub bąble... ciężko to nazwać i to niedaleko przekłucia jest to czerwone i podrażnione... nie wiem co zrobić, bo nie wiem co to jest i czy ta ziarnina mogła zrobić się w takim miejscu ? według mnie nie jest to raczej to, bo ostatnio miałam ziarninę na uchu, tak czy inaczej jeżeli ktoś coś wie na ten temat, to BARDZO PROSZĘ O POMOC !

Anonimowy pisze...

To raczej nie ziarnina, pewnie zrobił Ci się bąbel wypełniony limfa. wchlonie sie za jakis czas!

K.

Anonimowy pisze...

a czy ziarnina sprawia ból? mam czerwone w miejscu przeklocia jest bąbel który sprawia ból....

Anonimowy pisze...

ja miałam kolczyk w chrząstce. po roku wyjełam go bo babrał mi sie bardzo. i zrobila sie ta ziarnina.dziurka sie juz zarosla czy moge przebic w tym samym miejscu sobie 2 raz czy nie ? ( ziarnine nadal mam ale doslowny 1 mm . (* przepraszam za pisownie ale sie spieszylam )
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ !!!!!

Anonimowy pisze...

Chcialem zapytac i mechaniczne (chirurgiczne) usuwanie ziarniny. Dwa miesiace temu zrobilem sobie w uchu nowy kolczyk i jak to bywa czesto go niechcacy podraznialem przy ubieraniu sie/snie albo kobieta (tak jak to maja w zwyczaju kobiety) chcac mnie objac za szyje 'przejezdzala' po nim rekawem. Zazwyczaj gdy zaczynala mi sie robic ziarnica albo jakas babranina to rane dezynfekowalem Kodanem, a narosli/ropy sie pozbywalem. Aktualnie koncze pozbywac sie ziarniny, ktora mi sie w tym miejscu zrobila (narastala wzdluz kolczyka i byla na ok 3-4mm - nie wyczulem jej ze wzgledu na opuchlizne). Problem w tym ze skubaniec zaczal ekspansje w druga strone, gdzie tym razem robi sie jako grudka, a nie tak jak wczesniej po kolczyku.

Czy posiada ktos jakies rady na 'mechaniczne' pozbycie sie tej ziarniny(grudki)?

naim pisze...

Najlepiej, żeby obejrzał to piercer.

tyczy się to tez drugiej odpowiedzi

Anonimowy pisze...

Cześć. Mam helixa od jakiegoś roku. Wszystko w porządku, z ziarniną walczyłam, ale wywalczyłam i jest ok. Jednak mam obok kolczyka takiego... krwiaka. Strasznie się przestraszyłam i pytałam dość doświadczoną znajomą w fachu, powiedziała mi że według niej to zwykły ubytek w tkance i najwyraźniej tak mam. Mimo wszystko strasznie się tym martwię. Poza tym, czy to możliwe by ten helix po roku był tak niewygodny? Spać na boku gdy mam kolczyk w życiu, bo napuchnie. Niby nie boli jak go noszę, nic się nie dzieje, ale jest to mało komfortowe. Dzięki z góry na odpowiedź, kawał dobrej roboty odwalasz radząc ludziom.

Anonimowy pisze...

a czy z ziarniny leci ropa z krwią? Z mojej zmiany właśnie to się wydziela, boli i trochę się martwię:(

Anonimowy pisze...

Mam sprawę, w listopadzie 2012 koleżanka robiła mi kolczyk w uchu, tak zaraz za tym pierwszym "głównym" z tego, że się kręciłam, wbiła mi trochę w chrząstkę. Od razu zdjęłam. Po jakimś miesiącu zrobiła mi się taka górka, bolała mnie tak ze dwa dni,później przestała. Stosowałam taki płyn "tribiotic" albo inaczej, nie wiem jak to się nazywa, coś na krostki. I zaczęła się zmniejszać, ale jak nie stosowałam trochę to urosła i znów zaczęłam stosować i się zmiejsza, jedynie, że jak za mocno dotykam to puchnie. Czy to jest od kolczyka? bo na to wskazuje..